امت سازی با محوریت امام شکل می گیرد


امت سازی با محوریت امام شکل می گیرد

شهرکرد- ایرنا- یک استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر نهج البلاغه با اشاره به جامعه پردازی و امت سازی اسلام تاکید کرد : امت سازی با محوریت امام در اسلام شکل می گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع چهارشنبه شب در چهاردهمین نشست طرح تقویت اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود : امام راحل پس از تکیه گاه توحیدی همواره بر نقش اساسی مردم در عرصه های مختلف تاکید می کردند و این امت سازی در صحنه های مختلف سیاسی ، بین المللی نقش آفرین بود.

به گفته وی، ترویج گفتمان برای امت سازی بسیار با اهمیت است و برای اینکه قشر خاکستری در مسیر امت سازی قرار گرفت 3 راه حل وجود که اگر با زور باشد مانند دوران رضاشاه می شود و اگر با دستورالعمل باشد راه به جایی نمی برد و در این زمینه گفتمان سازی نقش اصلی را ایفا می کنند.

مهدوی ارفع اظهار داشت : خودسازی بدون جامعه‌سازی، به عنوان سکولاریسم مطرح می شود، چرا که جامعه اسلامی افقی را ترسیم می‌کند که اسلام بدون سیاست در آن بی‌معناست.

مسئول نهضت بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی یادآور شد : امام فرمودند دشمن برای 40 سال آینده انقلاب برنامه دارد و دشمن در خصوص سبک زندگی بسیار برنامه ریزی کرده است به گونه ای که تغییر ذائقه غذایی نیز از برنامه هایی است که دشمن برای آن هدفگذاری کرده است.

2097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری