دستگاه ام آر آی بیمارستان خلیج فارس بندرعباس راه اندازی شد


دستگاه ام آر آی بیمارستان خلیج فارس بندرعباس راه اندازی شد

بندرعباس- ایرنا- دستگاه ام آر آی بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسوولان راه اندازی و به بهره برداری رسید.

این سومین دستگاه ام آر آی در سطح شهرستان بندرعباس است که در بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس این شهر نصب و فعال شد.

ام آر آی یا روش تصویربرداری با تشدید مغناطیس (Magnetic Resonance Imaging ) یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از این روش می توان تصویر بافت های درونی بدن را دید و از آن طریق مشکلات و بیماری های اعضای بدن را تشخیص داد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی هرمزگان عصر چهارشنبه در مراسم بهره برداری از این بخش، اظهار داشت: این بخش در فضایی به وسعت ۲۳۰ مترمربع راه اندازی شده و طی یک هفته آینده به بیماران خدمات رسانی خواهد داشت.

مریم امیری خاطرنشان کرد: دستگاه ام آر آی این بخش از جمله پیشرفته ترین دستگاه های حال حاضر در این عرصه می باشد.

وی تصریح کرد: این دستگاه دارای قابلیت اجرای انواع ام ار آی، تزریق اکسیژن در فضا برای ایجاد آرامش بیمار و دارای ۱۰ سال ضمانت است.

امیری خاطرنشان کرد: این دستگاه ام آر آی به صورت دو نوبته در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس فعال است و خدمات مناسب را با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز در این حوزه به شهروندان ارائه می دهد.

دستگاه ام آر آی بیمارستان خلیج فارس پیشرفته ترین در جنوب کشور است

استاندار هرمزگان نیز در مراسم بهره برداری از این بخش، اظهار داشت: برای بهره برداری از این بخش بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

فریدون همتی تصریح کرد: افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید این دستگاه و ۱۰ میلیارد ریال نیز جهت آماده‌سازی فضای ساختمانی آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه به عنوان پیشرفته‌ترین دستگاه تصویر برداری ام آر آی در جنوب کشور است..

همتی با اشاره به تلاش های دولت برای ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان در هرمزگان، گفت: خوشبختانه گام های بسیار خوبی در این مسیر برداشته شده و شاهد ساخت چندین پروژه بزرگ درمانی در استان هستیم.

تعداد دستگاه های ام آر آی هرمزگان پاسخگوی نیاز بیماران نیست

نمانده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر به منظور رفع مشکلات بهداشت و درمان در استان، گفت: تعداد دستگاه های ام آر آی در استان پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

احمد مرادی تصریح کرد: هم اکنون شش دستگاه ام آر آی در سراسر هرمزگان فعال است، اما با توجه به جمعیت استان، این شمار پاسخگوی مراجعان نیست.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع نیازمند برنامه ریزی‌های بیشتر است و مسوولان امر باید برای حل آن چاره اندیشی کنند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان