660 میلیارد ریال اعتبار عمرانی بین دستگاه های کهگیلویه توزیع شد


660 میلیارد ریال اعتبار عمرانی بین دستگاه های کهگیلویه توزیع شد

یاسوج - ایرنا - فرماندار کهگیلویه گفت: میزان اعتبار توزیع شده سال جاری بین نهادهای مختلف این شهرستان در کمیته برنامه ریزی 660 میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، جعفر نیکبخت روز چهارشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل اعتبار نفت، استانی و توازن در ۲۲ سرفصل توزیع شد.

وی بیشترین اعتبارات توزیع شده را در بخش کشاورزی، توسعه راه های اصلی و فرعی، توسعه طرح های ورزشی و بخش فرهنگی اعلام کرد.

نیکبخت توسعه و بهسازی راه های اصلی و فرعی را یک اولویت دانست و گفت: ۶۵ میلیارد ریال در کمیت برنامه ریزی برای توسعه و بهسازی جاده قلعه دختر- چاروسا و دیشموک تخصیص داده شد.

نیکبخت تصریح کرد: در توزیع اعتبارات طرحهای بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار داشتند.

وی تصریح کرد: بیش از یکصد طرح عمرانی بزرگ و کوچک در شهرستان کهگیلویه در دست اجراست.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد کل اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری را ۱۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال دانست و گفت: از این میزان سه هزارو ۸۰۰ میلیاردر یال استانی، سه هزار میلیارد ر یال ملی، ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال ملی - استان و توازن سه هزار میلیارد ریال است.

حسن نوروزی توزیع اعتبارات را کارشناسی شده دانست و گفت: برای ساماندهی پروژه های بزرگتر تا حدود زیادی اعتبارات ریز نشده است.

وی سند توسعه هر شهرستان، پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، پروژه های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زا را از موارد اثر گذار بر سهم هر شهرستان در توزیع بودجه دانست.

شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه دارای چهار بخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان است.

۷۵۳۱/‏۱۶۶۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طوفان تندری در سبزوار 66 حادثه را رقم زد