440 میلیارد ریال برای بیمارستان‌های تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد هزینه شد


440 میلیارد ریال برای بیمارستان‌های تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد هزینه شد

یاسوج- ایرنا- افزون بر 440 میلیارد ریال ظرف سه سال گذشته صرف خرید و نصب تجهیزات پزشکی و همچنین ارتقای هتلینگ و بهسازی کلینیک های درمانی و تنها بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش ایرنا، مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۳۲۰ میلیارد ریال از این اعتبار صرف خرید و نصب تجهیزات پزشکی و مابقی نیز هزینه ساخت، بهسازی و ارتقای هتلینگ کلینیک های درمانی و بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی یاسوج شده است.

پیام اکبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۲۴۰ میلیارد ریال از این میزان صرف خرید تجهیزات پزشکی و ارتقای هتلینگ بیمارستان شهدای گمنام یاسوج شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ۲۰۰ میلیارد ریال از این میزان صرف خرید تجهیزات پزشکی و مابقی نیز هزینه ساخت و بهسازی این بیمارستان شده است.

وی تعداد مراکز طرف قرارداد با حوزه درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را ۳۰۵ مورد عنوان کرد و گفت: تامین اجتماعی استان هم اینک بالای ۵۲۰ میلیارد ریال از این مراکز بدهکار است.

اکبری همچنین میانگین مراجعه کنندگان به کلینیک های درمانی تخصصی و همچنین بیمارستان شهدای گمنام یاسوج را روزانه افزون بر هشت هزار نفر دانست و تاکید کرد: میزان مراجعه بیمه شدگان به کلینیک تخصصی یاسوج روزانه حدود ۲ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه برخی سوء مدیریت ها در گذشته عامل ضعف در حوزه زیرساخت های بیمارستانی و درمانی تامین اجتماعی استان شده است، گفت: بیمارستان شهدای گمنام یاسوج حتی تا آستانه تعطیلی پیش رفت.

اکبری گفت: این بیمارستان در حالی که در سال ۹۴ یک بیمارستان درجه دو با اخطار معرفی شده بود اما هم اینک و ظرف سه سال گذشته حائز رتبه اول تا سوم بین حدود ۶۵ بیمارستان تامین اجتماعی کشور شده است.

وی افزود: شمار تخت های این بیمارستان از ۳۲ تخت در اوایل سال ۹۵ به ۶۴ تخت در سال ۹۸ رسیده است.

اکبری همچنین مصداق بارز برخی سوء مدیریت ها را مربوط به شهرستان کهگیلویه دانست و یادآور شد: در سال ۸۶ درمانگاه عمومی در شهر دهدشت به درمانگاه تخصصی تغییر نام یافت اما این تغییر بدون هیچ گونه ارتقای هتلینگ و بهسازی یا خرید و نصب تجهیزات جدید پزشکی و همچنین جذب حتی یک پزشک متخصص بود.

وی گفت: ظرف سه سال گذشته با رایزنی های مکرر با سازمان مرکزی تامین اجتماعی تا حدودی سطح خدمات درمانی در این درمانگاه تخصصی افزایش پیدا کرده و حدود ۶۰۰ مترمربع به فضای فیزیکی آن نیز اضافه شده است.

اکبری با بیان اینکه سطح ارایه خدمات درمانی در برخی شهرستان ها از جمله کهگیلویه بزرگ در شان مردم و بیمه شدگان نیست، گفت: یکی از شاخص های مهم برای ارتقای سطح خدمات درمانی افزایش شمار بیمه شدگان است که برخی از شهرستان ها از این مهم تاکنون محروم بوده اند.

وی شاخص و تعداد بیمه شدگان برای ساخت یک بیمارستان و یا کلینیک درمانی تخصصی در یک شهرستان را ۸۰ هزار نفر دانست و گفت: ۶ مورد از شهرستان های استان کمتر از این میزان جمعیت بیمه شده دارند.

اکبری تصریح کرد: البته جمعیت بیمه شده شهرستان های باشت و گچساران در این راستا با هم تجمیع شده اند وهمین امر تا حدودی شاخص برخورداری از سطح خدمات درمانی در گچساران شده است اما در حوزه کهگیلویه بزرگ به دلیل پراکندگی شهرستانی و کاهش شمار بیمه شدگان سطح خدمات درمانی نیز متناسب با نیاز بیمه شدگان نیست.

وی همکاری و تعامل نمایندگان در حوزه گچساران و بویراحمد را در حوزه تامین اجتماعی و خدمات درمانی به بیمه شدگان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از خدمات ارایه شده از جمله خرید تجهیزات پزشکی و درمانی در این حوزه ها به دلیل نفوذ، همکاری و رایزنی نمایندگان این شهرستان ها با سازمان تامین اجتماعی کشور و همچنین حوزه وزارت بهداشت بوده است.

اکبری با بیان اینکه نقش نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در خرید تجهیزات پزشکی و درمانی بیمارستان شهدای گمنام و ارتقای این بیمارستان به بیمارستان های با کارکرد مناسب درمانی و درجه یک قابل تحسین است، گفت: تاکنون پیگیری ها، مکاتبات فراوان و تماس های مکرر با نماینده کهگیلویه بزرگ برای بهبود وضعیت درمانگاه های تامین اجتماعی ارتقای سطح خدمات به بیمه شدگان در آن حوزه بی نتیجه بوده است.

اکبری ادامه داد: خرید یک دستگاه سی تی اسکن و یا راه اندازی بخش های سی سی یو، آی سی یو و ان آی سی یو با رایزنی و دخالت و همکاری مستقیم نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی گفت: خرید دستگاه سی تی اسکن با هزینه افزون بر ۳۰ میلیارد ریال تنها برای بیمارستان های بالای ۹۶ تختخوابی کاربرد داردو برغم آنکه دوبار در کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت این مهم نیز مورد مخالفت قرار گرفت سرانجام با رایزنی مستقیم و مشارکت و همکاری نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی این مهم تحقق یافت و برای نخستین بار بیمارستانی با تعداد تخت های کمتر از ۶۰ تخت صاحب یک دستگاه سی تی اسکن شد.

وی گفت: در صورت همکاری و حمایت نماینده کهگیلویه بزرگ و تخصیص اعتبار لازم از محل سه درصد نفت امکان ساخت یک درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان بهمئی وجود دارد.

اکبری تصریح کرد: حتی زمین مورد نیاز به میزان بیش از ۲ هزار مترمربع برای ساخت این کلینیک درمانی آماده شده است.

وی با تاکید بر اینکه بهمئی تنها شهرستان فاقد درمانگاه ملکی تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: در صورت ساخت فضای فیزیکی سازمان تامین اجتماعی آماده خرید تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز است.

۳۰۱۶/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز