پرونده 140 خانه آسیب دیده از زلزله در ایذه تکمیل شد


پرونده 140 خانه آسیب دیده از زلزله در ایذه تکمیل شد

اهواز-ایرنا فرماندار ایذه گفت: در زلزله اخیر به 140 واحد مسکونی در ایذه خسارت وارد شد که برای آنها پرونده تشکیل شده است.

مصطفی سمالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز ۱۷ تیر زمین لرزه‌ای به شدت ۵.۷ ریشتر مسجدسلیمان را لرزاند که باتوجه ب نزدیک بودن مرکز آن، خساراتی را نیز متوجه شهرستان ایذه کرد.

وی افزود: در روستاهای دهستان مرغا و چند روستای دیگر و شهر ایذه به حدود ۱۴۰ واحد مسکونی روستایی و شهری خساراتی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد وارد شده است.

فرماندار ایذه تصریح کرد: کارشناسان بنیاد مسکن میزان خسارات وارده به این منازل را در حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، پرونده این ۱۴۰ منزل مسکونی در شهرستان تشکیل و به اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان و اداره کل بنیاد مسکن استان ارسال شده است.

وی افزود: در این حادثه به چند مدرسه، چندین راه روستایی و تعدادی از امکانات برق شهرستان صدمه وارد شده است که به ادارات تحت امر دستورات لازم جهت انجام برآورد خسارات داده شده است اما اولویت اصلی ما در جریان این زلزله، بحث جبران خسارات منازل مسکونی بوده است.

به گزارش ایرنا دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸ زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۷ ریشتر شهرستان مسجدسلیمان را لرزاند، کانون این زمین لرزه در بخش گلگیر این شهرستان بود که موجب شد ۱۵۳ نفر مصدوم شوند.

۹۴۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی