60 درصد کانون‌ های مساجد گیلان روستایی هستند


60 درصد کانون‌ های مساجد گیلان روستایی هستند

حجت الاسلام رضوانی نژاد از فعالیت 917 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان خبر داد و گفت: 60 درصد این کانون‌‌ها در مساجد روستاهای گیلان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» امروز(چهارشنبه، ۲۶ تیر) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین حفاظت محیط زیست و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: باید از محیط زیست استان حفاظت کرده و با ایجاد محیطی امن، شاهد افزایش حضور گردشگران باشیم.

مدیر هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌ها در آموزش مسائل زیست محیطی تصریح کرد: هم اکنون 917 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی 16 شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 46 هزار نفر عضو سامانه بچه‌های مسجد در گیلان هستند افزود: از این تعداد 60 درصد کانون‌ها روستایی هستند تا به صیانت از روستا بپردازند.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با تاکید بر ارائه آموزش‌های زیست محیطی به اعضای کانون‌های مساجد به‌ویژه در روستاها اظهار کرد: با ارائه آموزش‌های لازم در مساجد بستر مناسب جهت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست فراهم می‌شود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مساجد و بازدید اعضای کانون‌ها از حوزه‌های محیط زیست استان و آشنایی با چالش‌ها و آسیب‌های این حوزه را گامی ارزشمند در راستای حفاظت از طبیعت زیبای استان با استفاده از ظرفیت مساجد دانست.

گفتنی است،تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین حفاظت محیط زیست و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در راستای توسعه مبانی تبلیغاتی، فرهنگی در زمینه محیط زیست و گسترش و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در اقشار مختلف و مخاطبین اثرگذار، به امضا رسید.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)