دو مرکز بهزیستی در شهرستان ورامین افتتاح شد


دو مرکز بهزیستی در شهرستان ورامین افتتاح شد

تهران – ایرنا – همزمان با هفته بهزیستی، دو مرکز شبانه روزی ایتام و مهد کودک روز چهارشنبه در ورامین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز شبانه روزی ایتام با ظرفیت نگهداری از ۲۰ کودک ۶ تا ۱۷ ساله پسر با توان بخش خصوصی افتتاح و راه اندازی شده و زیر نظر بهزیستی، خدمات خود را به این افراد ارائه می‌دهد.
اعظم هراتی گفت: پیش از افتتاح این مرکز، سه مرکز شبکه خانواده در شهرستان ورامین از ۶۰ کودک بی سرپرست ۶ تا ۱۷ ساله نگهداری کرده و تمامی خدماتی که یک کودک در خانواده می‌تواند از آن بهره ببرد، برخوردار می‌شود.
وی اظهار داشت: مرکز مهد کودک بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد با ظرفیت نگهداری از ۶۰ نفر، دیگر پروژه افتتاح شده به مناسبت هفته بهزیستی است که در آن از کودکان شیرخوار، نوباوه و نوپا نگهداری می‌شود.
وی تصریح کرد: پیش از این ۱۸ مهد کودک زیر نظر بهزیستی در مناطق مختلف شهرستان فعالیت می‌کرد.
هراتی اظهار داشت: در حال حاضر ۴ هزار معلول در شهرستان ورامین شناسایی شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.
وی افزود: هم اکنون ۵ مرکز شبانه روزی، ۴ مرکز اورژانس اجتماعی، ۹ مرکز توانبخشی، ۸ مرکز ترک اعتیاد سرپایی، ۷ مرکز اقامتی، ۴ مرکز مشاوره و ۱۸ مهد کودک خدمات تخصصی خود را به افراد تحت پوشش و توانخواهان بهزیستی ارائه می‌دهد.
۲۱ تا ۲۷ تیر، هفته بهزیستی نام دارد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک