چین: آمریکا رفتار اشتباه خود را اصلاح کند


چین: آمریکا رفتار اشتباه خود را اصلاح کند

پکن- ایرنا- وزارت بازرگانی چین از آمریکا خواست بی درنگ رفتار اشتباه خود در زمینه محدودیت های تجاری اعمال شده علیه چین به ویژه در بخش فناوری و رایانه را اصلاح کند.

"گائو فنگ" سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: گروه کارشناسان شورای داوری و استیناف سازمان تجارت جهانی، اقدامات ضد رایانه‎ای آمریکا علیه چین را خلاف مقررات این سازمان تشخیص داده و از آمریکا خواسته است اقدامات خلاف مقررات را اصلاح کند اما متاسفانه واشنگتن در جریان اجرای این حکم، هنوز هم اقدامات خلاف مقررات انجام می دهد.

سازمان تجارت جهانی روز دوشنبه این هفته گزارش استیناف چین درباره پرونده بررسی اقدات ضد رایانه‎ای آمریکا علیه چین (DS437) را منتشر کرد بر اساس این گزارش ۱۱ اقدام آمریکا در راستای بررسی‎های ضد رایانه‎ای علیه چین بر خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی تشخیص داده شد.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین افزود: حکم نهاد استیناف بار دیگر ثابت کرده است که آمریکا خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی، بارها با سوء استفاده از اقدامات حمایت‎گرایانه تجاری، به شدت عدالت و برابری فضای تجاری بین المللی را تخریب کرده است.

اقدامات ضد رایانه‌ای آمریکا علیه چین در چند سال اخیر، مانع بزرگی برای صادرات عادی کالاهای چین به آمریکا محسوب می شود تا کنون نیز سازمان تجارت جهانی چندین بار این نوع اقدامات آمریکا را خلاف مقررات این سازمان دانسته است.

آمریکا بعد از آنکه نتوانست در جدالی چند ساله با چین، تراز تجاری خود را مثبت یا حداقل کاهش دهد سال گذشته تصمیم گرفت از راه دیگری وارد شود و آن تحریم فعالیت شرکت های رایانه ای چین در آمریکا بود بهانه ترامپ برای این اعمال محودیت ها، مسایل امنیتی بود بر اساس این محدودیت ها، شرکت های بزرگ رایانه ای چین قادر به فعالیت و مشارکت در پروژه های آمریکا نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها