طرز تهیه جوجه کباب با سس تایلندی فوق العاده خوشمزه و جذاب


کباب در بین برخی از افراد بسیار محبوب و غذای خوشمزه شناخته شده است و از همه خوشمزه تر و خوش خوراک تر جوجه کباب می باشد این غذای خوشمزه طرفداران بسیاری دارد و همچنین به روش ها و طعم های مختلفی پخته می شود. این بار می خواهیم طرز تهیه جوجه کباب با سس … نوشته طرز تهیه جوجه کباب با سس تایلندی فوق العاده خوشمزه و جذاب اولین بار در خاتون آنلاین. پدیدار...

کباب در بین برخی از افراد بسیار محبوب و غذای خوشمزه شناخته شده است و از همه خوشمزه تر و خوش خوراک تر جوجه کباب می باشد این غذای خوشمزه طرفداران بسیاری دارد و همچنین به روش ها و طعم های مختلفی پخته می شود. این بار می خواهیم طرز تهیه جوجه کباب با سس تایلندی را به شما عزیزان آموزش دهیم با ما همراه باشید تا این غذای خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه جوجه کباب با سس تایلندی فوق العاده خوشمزه و جذاب

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب آبدار با سس تایلندی

سس سویا: ۳ قاشق غذاخوری عسل: ۱/۴ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری روغن گیاهی: ۱ قاشق غذاخوری رنده پوست لیمو: ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو: ۳ قاشق غذاخوری (بدست آمده از ۲ لیموترش) سیر: ۴ حبه، پوست گرفته و درشت خرد شده زنجبیل تازه: ۱ و ۱/۲ تکه مربعی ۱ اینچی سس سیراچا: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری نمک: ۱ و ۱/۴ قاشق چای‌خوری ران مرغ: ۱ کیلو (بین ۸ تا ۱۰ عدد)، پوست و استخوان گرفته گشنیز: ۲ قاشق غذاخوری به علاوه مقداری درشت برای تزئین لیموترش: قطعات درشت خرد شده برای تزئین (اختیاری)

طرز تهیه جوجه کباب آبدار با سس تایلندی

این غذا به این دلیل شهرت جهانی دارد که از مواد خاصی درست شده است و از همه مهم تر سس تایلندی داخل این غذا است که باعث شده طعم فوق العاده ای پیدا کند.

درست کردن این غذای خوشمزه بسیار ساده و آسان می باشد و شما با دقت طرز تهیه آن را مطالعه کرده و به روشی که گفته شده است توجه کنید.

اول از همه بهتر است که سس این غذای خوشمزه را درست کنید. به این صورت که پوست لیمو را رنده کنید و عسل، سس سویا، روغن گیاهی، سیر،زنجبیل و سس سیراجات و آبلیمو تازه را آماده کنید. سیر را پوست کرده و خورد کنید و سپس زنجبیل را نیز خورد کنید و همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید طوری که صاف و یکدست شود. بعد از آماده شدن سس تقریبا 1/2 پیمانه از این مواد را کنار بگذارید تا در آخر به عنوان سس روی کباب استفاده کنید.

در مرحله بعدی گوشت مرغ را خورد کنید طوری که پوست و استخوان آن را گرفته باشید و بهتر است که مرغ را زیاد ریز خورد نکنید و به قطعه های متوسط خورد کنید تا در هنگام سیخ زدن و یا گریل کردن دچار مشکل نشوید. سپس مرغ خورد شده را داخل یک کیسه زیپ لاک بریزید و باقی مانده ترکیب مخلوط شده را به مرغ اضافه کنید و به مدت یک شب تا صبح و یا 6 ساعت در یخچال گذاشته تا طعم بگیرد.

بعد ازینکه مرغ ها کاملا مزه دار شد و سس به خورد آن ها رفت می توانید مرغ را سیخ بزنید.

بعد از اینکه مرغ‌ها کاملا مزه گرفتند و مواد سس به خورد آن‌ها رفت، قطعات گوشت را روی سیخ بزنید. و بر روی حرات بگذارید و اجازه دهید مغر پخت شود و در هنگام پخت مراقب باشید که سوخته نشود و به مدت 10 و یا در هر زمانی که احساس کردید پخته شده است از روی حرارت بردارید.

لازم به ذکر است که به دلیل وجود عسل در مواد ممکن است کباب شما زود تیره شود پس حواستان باشد که کبابتان نسوزد.

در آخر

بعد از آماده شدن کباب های پخته شده را داخل بشقاب قرار دهید و سسی که از قبل کنار گذاشته بودید را کمی گرم کنید و روی کباب بریزید. و مقداری گشنیز خرد شده را روی آن بریزید و می توانید سرو کنید. و برای تزیین کردن می توانید از لیمو ترش استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات