سفر فرستاده سازمان ملل به یمن


سفر فرستاده سازمان ملل به یمن

خبرگزاری آریا- مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد به یمن برای گفتگو درباره ازسرگیری فرآیند سیاسی و اجرای توافقنامه الحدیده وارد صنعا شده است.

سفر فرستاده سازمان ملل به یمن
خبرگزاری آریا- مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد به یمن برای گفتگو درباره ازسرگیری فرآیند سیاسی و اجرای توافقنامه الحدیده وارد صنعا شده است.
به گزارش آریا و به نقل از تلویزیون العالم ؛ برخی معتقدند مخالفت هیئت مزدوران یمنی تحت امر سعودی با پیشنهاد سازمان ملل متحد در مذاکرات بر روی یک فروند کشتی متعلق به سازمان ملل در آب‌های دریای سرخ، باعث می‌شود گام‌های جدی این سازمان برای برقراری صلح به نتیجه نرسد.سفر فرستاده سازمان ملل به یمن
مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد به یمن برای گفتگو درباره ازسرگیری فرآیند سیاسی و اجرای توافقنامه الحدیده وارد صنعا شده است.
در همین حال نشست‌ها بر روی کشتی متعلق به سازمان ملل متحد در آب‌های دریای سرخ به منظور گفتگو در خصوص راه‌های اجرای توافقنامه سوئد در الحدیده ادامه دارد.
خبرنگار العالم در گزارشی از شهر الحدیده یمن گفت: هیئت ریاض به فرار از تعهداتش به ویژه در خصوص بازآرایی نیرو‌ها و دوری از خطوط کنونی تماس ادامه می‌دهد.
وی افزود: پس از گذشت بیش از شش ماه از توافقنامه سوئد و نشست‌های پس از آن که نتیجه‌ای جز طفره روی و فرار کشور‌های متجاوز و مزدورانشان از اجرای گام‌های عملی این توافقنامه نداشت؛ نمایندگان هیئت ملی وارد دور جدیدی از رایزنی‌ها بر روی کشتی متعلق به سازمان ملل در آب‌های بین المللی شدند. مزدوران همانند گذشته از حضور در مقر نشست‌ها در مرکز شهر الحدیده خودداری کردند.
محمد القادری عضو هیئت ملی کمیته بازآرایی نیرو‌ها گفت: ما هیچ گونه جدیتی از طرف کشور‌های متجاوز و مزدوران آنان در اجرای تعهدات مندرج در توافقنامه سوئد ندیدیم بلکه آنان بر موارد نقض و تنش آفرینی خود افزوده اند و جنگنده‌ها همچنان بر فراز استان الحدیده پرواز می‌کنند و طی همین چند روز گذشته حملاتی تدارک دیده اند این در حالی است که نشست‌های کمیته مشترک استقرار نیرو‌ها ادامه دارد.
در نشست‌های مشترک پشت در‌های بسته درباره تعداد زیادی از پرونده‌های دشوار و مهم و در صدر آن‌ها پیشنهاد سازمان ملل برای آتش بس گفتگو می‌شود. این پیشنهاد بر استقرار ناظرانی از دو طرف و استقرار گروهی از سازمان ملل در مراکز دیده بانی در نزدیکی مناطق تماس پس از عقب نشینی صحه گذاشته است. بر اساس این پیشنهاد، خودرو‌های زرهی باید 80 کیلومتر و نیرو‌های پیاده نظام نیز 20 کیلومتر عقب نشینی کنند.
خبرنگار گفت: برخی معتقدند مخالفت هیئت مزدوران با پیشنهاد سازمان ملل و شرط آنان مبنی بر موافقت مسئولانشان، باعث می‌شود گام‌های جدی سازمان ملل برای برقراری صلح به نتیجه نرسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل