878 خانواده زندانیان استان مرکزی در چتر حمایت قرار گرفتند


878 خانواده زندانیان استان مرکزی در چتر حمایت قرار گرفتند

اراک - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 878 خانواده زندانی بهار امسال در چتر حمایتی انواع خدمات این نهاد در استان قرار گرفتند.

«قنبر موسی نژاد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حمایت از خانواده‌های زندانی با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فراهم شدن زندگی آرام با کمترین دغدغه این قشر انجام می شود.

وی بیان کرد: تامین معیشت و مخارج زندگی از مهم‌ترین مشکلات خانواده‌های زندانی است و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف جلوگیری از بروز آسیب در زندگی مددجویان تحت حمایت از این خانواده‌ها تا پایان محکومیت سرپرست خانواده حمایت می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: پرداخت کمک هزینه زندگی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، اهدای جهیزیه، ارایه خدمات مشاوره ای، مددکاری و حقوقی از خدمات کمیته امداد امام (ره) برای خانواده زندانیان است.

موسی نژاد، توانمندسازی مهارتی و ایجاد زمینه اشتغال را بهترین ابزار در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: اساسی‌ترین اولویت و چشم انداز کمیته امداد امام (ره) توسعه توانمندی مددجویان تحت حمایت و تشویق به کارآفرینی است.

وی اظهار داشت: از برنامه‌های این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت و از جمله خانواده زندانیان برگزاری دوره‌های آموزشی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای ورود به بازار کار و فعالیت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت :۱۶۶ خانواده زندانی تحت حمایت به دلیل توانمندی و آزادی سرپرست خانواده از زندان این استان سال گذشته از چرخه حمایتی خارج شدند.

۸۱ هزار و ۸۱۶ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.

۶۹۹۱/‏۶۰۱۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)