ایران، رتبه اول جهان را در رشد نیروهای انسانی دارد


ایران، رتبه اول جهان را در رشد نیروهای انسانی دارد

قزوین – ایرنا – امام جمعه موقت تهران گفت: جمهوری اسلامی به استناد مراجع بین الملی و نهادهای جهانی رتبه اول جهان را در رشد سرمایه نیروی انسانی در چهار دهه انقلاب دارد که ظرفیت بی نظیری است و باید زمینه بهره برداری حداکثری از آن فراهم آید.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد روز چهارشنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و تولیدی استان قزوین افزود: امروز ایران از یک جایگاه بسیار ممتاز در منطقه، قاره آسیا و معادلات اقتصادی جهان برخوردار بوده و از قدرت های جهانی محسوب می شود.

این خطیب نماز جمعه تهران گفت: موقعیت امروز ایران برای کارآفرینان، دست اندرکاران حوزه تولید و فعالان اقتصادی بسیار کارگشا بوده و استقلال سیاسی کشور برای فعالان این بخش بسیار امید بخش است.

ابوترابی فرد با اشاره به موقعیت منطقه ای کشور، اضافه کرد: ایران جزو کشورهای نادر جهان بوده که با ۱۵ کشور همسایه دارای موقعیت ویژه و منحصر به فرد است و این فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان به حساب می آید.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: دسترسی به بازارهای مصرف جهان یکی از مطالبات تولید کنندگان هوشمند است که این امتیاز هم اکنون در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار دارد.

وی گفت: امنیتی که امروز ایران از آن برخوردار است نه تنها برای این انقلاب اسلامی بلکه برای کشورهای منطقه نیز امنیت آفرین است و امروز اروپا برای امنیت خود برای ارتباط با ایران اهتمام می ورزد.

ابوترابی فرد اضافه کرد: امروزه اروپا امنیت خود را در ارتباط با جمهوری اسلامی می بیند و به همین دلیل با آمریکا زاویه دارد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: شاخص های اقتصادی نشان می دهد ایران در اوج فشارها و تحریم های اقتصادی وضعیت رو به رشدی داشته است و باید به آن توجه کرد.

وی افزود: هرچند تصمیمات آمریکا چالش هایی را در فضای اقتصادی کشور خلق می کند اما بسیاری از چالش ها به نفع اقتصاد کشور است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: نرخ امروز ارز به نفع تولید ملی است چون نرخ ارزان آن در گذشته ایران را به کلکسیون کالاهای خارجی تبدیل کرده بود و امروز محدودیت ورود کالاهای خارجی موقعیت ویژه ای را برای تولید کنندگان فراهم آورده است.

وی افزود: تحریم ها و فشارهای اقتصادی اگرچه چالش هایی را به وجود آورده است اما فرصت هایی را نیز برای کشور داشته که باید با استفاده از آنها برای شکوفایی اقتصاد کشور گام برداشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در کشوری می توان به آینده روشن امیدوار بود که تولید با محور صادرات شکل گیرد، افزود: اگر نگاه کارآفرینان به تولید صادرات محور معطوف باشد اقتصاد جایگاه خود را به دست خواهد آورد و البته تحقق این موضوع، ضرورت و الزامات خود را نیاز دارد.

وی گفت: تولیدی می تواند به بازارهای رقیب دست یابد که به بالاترین کیفیت و کمترین قیمت تمام شده عرضه شده و مبتنی بر دانایی باشد.

این خطیب نماز جمعه افزود: کارآفرینان باید به این حوزه اهتمام جدی داشته باشند و با افزایش دانش خود، علم خود را بفروشند و هر لحظه در حال تولید دانش و به دست آوردن بازار بهتری باشند.

این مسئول با اشاره به جایگاه قزوین در اقتصاد کشور گفت: قزوین در تمامی شاخص ها در مقایسه با استان های هم ردیف خود رتبه اول را دارد و بدون در نظر گرفتن شاخص های وسعت، مساحت و جمعیت در مقایسه با استان های دیگر جزو پنج استان اول کشور است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی ستون فقرات صنعت استان قزوین است، اضافه کرد: افتخار می کنیم که صنعت استان حرکت رو به رشد خود را از ابتدا به دست کارآفرینان واقعی آغاز کرده و همچنان به فعالیت موثر خود با استفاده از این ظرفیت ادامه می دهد.
در ادامه این مراسم از ۳۲ واحد نمونه تولیدی استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.

۶۱۰۱


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقشه مترو فضایی/ به راحتی ایستگاه عوض کنید!