غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنید


غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنید

عطر و بوی غذا‌های ویتنام، لائوس و کامبوج گردشگران را حتی اگر گرسنه نباشند به سوی رستوران‌ها جذب می‌کنند؛ زیرا ساکنین جنوب شرقی آسیا در خلق طعم و مزه‌های منحصر به فرد زبانزد عام و خاص هستند و هیچ فردی در هیچ کجای جهان نمی‌تواند به اندازه آن‌ها با مواد اولیه ساده غذا‌هایی منحصر به فرد و بی‌نظیر طبخ کنند.

عطر و بوی غذا‌های ویتنام، لائوس و کامبوج گردشگران را حتی اگر گرسنه نباشند به سوی رستوران‌ها جذب می‌کنند؛ زیرا ساکنین جنوب شرقی آسیا در خلق طعم و مزه‌های منحصر به فرد زبانزد عام و خاص هستند و هیچ فردی در هیچ کجای جهان نمی‌تواند به اندازه آن‌ها با مواد اولیه ساده غذا‌هایی منحصر به فرد و بی‌نظیر طبخ کنند. اگر سفری به آسیای شرقی در پیش رو دارید و با تور ویتنام همسفر هستید، با ساوان تریپ همراه شده و با انواع غذا‌های ویتنام، لائوس و کامبوج بیشتر آشنا شوید.
غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنیدفو (Pho) از معروف‌ترین غذا‌های ویتنام
فو یا سوپر رشته ویتنامی یکی از مشهورترین غذا‌هایی است که در این منطقه سرو می‌شود. برای تهیه این غذا باید رشته یا نودل را به همراه گوشت یا مرغ پخته و سپس آن را به همراه فلفل چیلی و سبزیجات مخصوص سرو کنید. این سوپ را می‌توانید در منوی تمام رستوران‌هایی که غذا‌های ویتنامی ارائه می‌کنند مشاهده کنید.غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنیدبان می (Banh mi) یک ساندویچ خاص و ویژه ویتنامی
دوستداران غذا‌های فست فودی علاقه زیادی به این ساندویچ فرانسوی - ویتنامی دارند و حتماً بار‌ها آن را در طول سفر به ویتنام امتحان می‌کنند؛ زیرا این ساندویچ که از غذا‌های ویتنامی شناخته شده است به سرعت حاضر می‌شود و نیازی نیست که برای خوردن این غذای ویژه ساعت‌ها منتظر بمانید. برای تهیه بان می‌از نان باگت برشته، سبزیجات، سس سویا و انواع گوشت‌های پخته استفاده می‌شود.غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنیدبان زئو (Banh Xeo)
بان زئو یک نمونه کرپ یا پنکیک است که برای تهیه آن از آرد برنج، شیر نارگیل و زردچوبه استفاده می‌کنند. سپس درون آن گوشت یا میگو سرخ شده، پیاز ورقه شده، جوانه لوبیا و قارچ قرار می‌دهند. این غذا را می‌توانید در رستوران‌های بین راهی و رستوران‌های مشهور ویتنام پیدا کنید. به همراه این غذا که نسبت به سایر غذا‌های ویتنام خاص‌تر است، کاهو و سس خردل یا سس تند سرو می‌کنند.غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنیدبرنج چسبناک (Sticky rice) یا Khao Niaw
از بین غذا‌های لائوس که نسبت به دیگر نمونه‌ها مشهورتر هستند می‌توان به برنج چسبناک اشاره کرد. در روش سنتی برای تهیه این غذا از سبد‌های مخروطی شکلی که از جنس بامبو هستند استفاده می‌شود و برنج را نیز در همان ظرف سرو می‌کنند. این نوع از برنج را در هر نقطه‌ای از لائوس می‌توانید پیدا کنید و طعم آن را به تنهایی یا به همراه گوشت و... امتحان کنید.
غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنیدسالاد لارب (Larb) یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های لائوس
سالاد لارب باورتان را درباره هر سالادی که تاکنون طعم آن را چشیده‌اید تغییر می‌دهد! این غذا به همراه برنج چسبناک یا به تنهایی سرو می‌شود و آن را می‌توان به عنوان غذای ملی لائوس در نظر گرفت. برای تهیه این غذا از گوشت چرخ کرده مرغ، گاو، ماهی، اردک و... استفاده می‌کنند. برای تهیه این سالاد، گوشت با آبلیموی تازه، سس ماهی، سبزیجات مخصوص و برنج خرد شده ترکیب می‌شود تا طعم و مزه‌ای ویژه داشته باشد. این غذا معمولاً به همراه مقداری فلفل چیلی سرو می‌شود، بنابراین اگر علاقه‌ای به طعم تند ندارید بهتر است این نمونه از سالاد را امتحان نکنید.
غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنیدسالاد پاپایا سبز (Green Papaya Salad) یا Tam Mak Hoong
سالاد پاپایا سبز نیز یکی از معروف‌ترین غذا‌های لائوس است. این سالاد امروزه در کشور‌های بانکوک و تایلند هم سرو می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. مواد اولیه این سالاد را میگوی خشک شده، سیر، گوجه فرنگی، فلفل چیلی و بادمجان نارس تشکیل می‌دهند و طعم آن بسیار خاص و منحصر به فرد است.
غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنیدفیش آموک (Fish Amok)
فیش آموک را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذا‌های کامبوج در نظر گرفته که هر گردشگری دست کم یک بار طعم آن را در طول سفر خود امتحان می‌کند. این غذا از ماهی پخته تشکیل شده و به همراه سس مخصوص کاراملی که متشکل از شیر نارگیل، لیمو، زنجبیل است، سرو می‌شود. فیش آموک را به گونه‌ای می‌پزند که بافت آن بسیار لطیف و نرم است. این غذا درون یک برگ موز و به روش سنتی ارائه می‌شود و در کنار آن برنج پخته نیز قرار می‌دهند.غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنیدسالاد انبه سبز (Green mango salad)
سالاد انبه سبز یکی دیگر از غذا‌های کامبوج است که گیاه‌خواران علاقه زیادی به آن دارند. این سالاد خوشمزه از چیلی تازه، سس ماهی، انبه سبز ورقه شده، پیاز و خیار و گوجه ورقه شده و ریحان یا نعنا تازه تشکیل شده است.
علاوه بر غذا‌های ویتنام، لائوس و کامبوج، جاذبه‌های تور ویتنام، لائوس، کامبوج یا همان تور ایندوچاینا بسیار زیاد هستند که از مناطق توریست خیز جنوب شرق آسیا است.تور ویتنام ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، زیرا در این تور از تنوع و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعت بکر، بازار‌های خرید جذاب استفاده خواهید نمود.
ساوانا تراول بهترین زمان سفر به ویتنام را برای تور ویتنام در نظر می‌گیرد تا مطابق با تعطیلات ایرانی باشد.

(این مطلب در ساوان تریپ و توسط واحد تولید محتوا نوشته شده است)
غذا‌های خوشمزه ویتنامی را فراموش نکنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...