19 پروژه آبخیزداری در 6 شهرستان استان تهران اجرا می شود


19 پروژه آبخیزداری در 6 شهرستان استان تهران اجرا می شود

تهران- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت:‌ امسال 19 پروژه آبخیزداری در 6 شهرستان این استان اجرایی و عملیاتی می شود.

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، احمد طاهری با بیان اینکه امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۱۹ پروژه آبخیزداری در ۶ شهرستان استان تهران در نظر گرفته شده بیان کرد: با توجه به اینکه برخی نقاط شهرستان فیروزکوه سیل خیز بوده و اجرای پروژه های آبخیزداری در آن نقاط ضروری می باشد، امسال یکی از شهرستان هایی که پروژه های آبخیزداری با اولویت در آن به مرحله اجرا در می آید شهرستان فیروزکوه است.

وی در بازدید خود از مراتع شهرستان فیروزکوه، اجرای طرح های جنگل کاری را مهم برشمرد و اظهار داشت: با هدف توسعه جنگل کاری و افزایش سرانه فضای سبز اجرای طرح های جنگل کاری با رویکرد مشارکتی با شهرداری ها و دیگر دستگاه ها باید در اولویت کاری قرارداشته باشد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران با اشاره به اینکه همزمان با گرم شدن هوا یکی از مأموریت های اصلی نیروهای منابع طبیعی آمادگی برای مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی است خاطر نشان کرد: خوشبختانه با بازدید به عمل آمده نیروهای منابع طبیعی در سطح شهرستان از آمادگی خوبی برخوردار می باشند و با توجه به همکاری دستگاه ها در اطفاء چند مورد آتش سوزی در مراتع این شهرستان تعامل مناسب بین منابع طبیعی و سایر دستگاه های اجرائی و امدادی محسوس است.

طاهری ادامه داد: از آنجائی که اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی برای اراضی ملی گامی مهم در تثبیت مالکیت دولت بر روی این اراضی محسوب می شود امسال اجرای این طرح در سطح استان تهران و شهرستان فیروزکوه از اولویت خاصی برخوردار است.

تهرام/‌۷۲۴۳/‌/‌۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری