اخراج 12هزار واحد دام غیرمجاز از مراتع زنجان


اخراج 12هزار واحد دام غیرمجاز از مراتع زنجان

زنجان - ایرنا - طی فصل بهار امسال با تلاش نیروهای ناظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در مجموع از مراتع سطح این استان 12هزار و 121 واحد دام بدون پروانه چرا اخراج شده است.

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طبق آمار ۴۸ عملیات اخراج دام از مراتع استان در این مدت انجام شده است.

خلیل آقاجانلو با اشاره به لزوم حفظ همه جانبه منابع ملی توسط مسئولان و مردم گفت: با نظارت یگان حفاظت این اداره کل، طی فصل بهار از تصرف ۱۸۴ هکتار از زمین‌های ملی در استان زنجان پیشگیری شد.

وی تاکید کرد: در همین راستا قریب به ۴۵ هکتار در قالب ۱۳ عملیات قانونی و طی مراحل حقوقی و قضایی از زمین‌های ملی در این مدت رفع تصرف شد.

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال یگان حفاظت منابع طبیعی ۱۸ دستگاه خودروی در حال تخریب عرصه‌های منابع طبیعی در استان را توقیف کرده و تحویل مراجع ذیصلاح دادند.

آقاجانلو با بیان اینکه انتظار داریم تا مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی آن را به یگان حفاظت گزارش دهند، اظهار داشت: نیروهای این ارگان سال قبل بیش از ۱۱۵ دستگاه از ماشین‌آلات متعرضان به منابع طبیعی را توقیف کرده بودند.

به گزارش ایرنا، کل اراضی مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار شامل مراتع و جنگل‌ها است.
همچنین سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی برای اطلاع رسانی درخصوص مشاهده هرگونه خطر آتش سوزی پیش بینی شده است.

طی سال ۹۷ تعداد عملیات‌ها در مبارزه یا پیشگیری از تصرف عرصه‌های ملی، ۷۶۲ مورد بود که در مقایسه با سال ۹۶، حدود ۶۰ درصد افزایش داشت.

۳۲۱۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام