فرماندار شاهرود: کشت گلخانه‌ای برای صرفه‌جویی آب ضروری است


فرماندار شاهرود: کشت گلخانه‌ای برای صرفه‌جویی آب ضروری است

شاهرود- ایرنا - فرماندار شاهرود گفت: برای کاهش مصرف آب در امور کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای ضروری بوده و یکی از راه ‌های توسعه این بخش است.

محمد کرم محمدی یکشنبه در نشست ارزیابی شاخص واحدهای تولیدی شهرستان که به میزبانی فرمانداری شاهرود برگزار شد، افزود: شرایط برای توسعه کشت گلخانه‌ای فراهم بوده و برگشت سرمایه آن نیز طولانی نیست.

وی کشت گلخانه‌ای و توسعه آن را برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز جامعه ضروی خواند و گفت: وجود بازارهای عمده مصرف محصولات کشاورزی، توجیه اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاری و توسعه کشت گلخانه‌ای است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شاهرود هم با بیان اینکه پارسال تلاش مسؤولان شهرستان بر تثبیت اشتغال متمرکز بود، گفت: با سنجش‌های انجام شده، اکنون شاخص‌های ارزیابی شهرستان مثبت است.

گلچهره محمدی افزود: تصویری روشن از واحدهای تولیدی در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی شهرستان شاهرود در دست است،

به پایان رساندن طرح‌های سرمایه گذاری با پیشرف فیزیکی بیشتر از ۶۰ درصد کمک قابل توجهی به افزایش اشتغال و توسعه منطقه می‌کند.

وی با بیان اینکه در ۱۵ سال گذشته افرادی برای سرمایه گذاری وارد شهرستان شده و تا کنون کار قابل توجهی نکرده‌اند، افزود: پیگیری کار این افراد چشم انداز روشنی را برای آینده ایجاد کند.

معاون فرماندار شاهرود گفت: برخی به بهانه سرمایه گذاری زمین‌های ارزشمندی را تملک کرده اما هیچ اقدامی نکرده‌اند، باید قراردادهای واگذاری زمین به گونه‌ای بسته شود که تا در زمان مشخصی اجرا شوند.

محمدی با تاکید بر تشکیل کمیته‌های کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: فعال سازی واحدهای موجود در ایجاد اشتغال جدید و حفظ وضعیت مطلوب تأثیرگذار است.

وی مجوزهای موجود در حوزه تولید و اشتغال را در صنعت، معدن و تجارت ۲۶۶ مورد، کشاورزی یکهزار و ۱۱۸ و صنایع دستی را ۴۴ مورد عنوان کرد.

معاون فرماندار شاهرود هدف از برگزاری این نشست را تعیین تکلیف واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: از این تعداد در حوزه صنعت ۲۰۰ واحد، در حوزه کشاورزی ۱۰۳ واحد و در حوزه صنایع دستی ۲۱ مورد کمتر از ظرفیت اسمی کار می‌کنند.

محمدی گفت: در حوزه صنعت ۲۸ مورد، کشاورزی ۱۸ و صنایع دستی ۷ مورد از طرح‌های عمرانی و اقتصادی پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشتند.

در شهرستان شاهرود ۳۰۰ واحد صنعتی فعالیت می‌کنند.

۷۳۵۹/‏۶۱۶۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی