گلدان هوشمندی که از گیاهان حیوان خانگی می‌سازد


گلدان هوشمندی که از گیاهان حیوان خانگی می‌سازد

تهران- ایرنا- پژوهشگران گلدان هوشمندی تولید کرده‌اند که با نمایش نیازها و احساسات گیاهان در قالب شکلک‌های متحرک، برقراری ارتباط تصویری بین آن‌ها و صاحبانشان را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «دیجیتال ترندز»، حسگرهای متعددی که در این گلدان تعبیه شده‌اند، امکان خلق ۱۵ شکلک متنوع برای نمایش احساسات مختلف توسط این گلدان فراهم می‌کنند. این حسگرها همه چیز از رطوبت خاک، دما و میزان قرار گرفتن در برابر نور را اندازه‌گیری کرده تا شما را در زنده نگه‌داشتن گل و گیاهتان یاری دهند. به عبارت دیگر این گلدان در قالب یک مرکز پزشکی خانگی برای گیاهان عمل می‌کند.

این تکنولوژی که لوآ (Lua) نام دارد، نیازهای گیاه را بر روی یک صفحه‌نمایش ال. ای. دی متصل به گلدان نمایش می‌دهد، برای این کار کافیست ابتدا کد QR گلدان را با نرم‌افزار لوآ اسکن کنید. اگر گیاهتان تشنه بوده، خیلی سرد یا گرمش باشد، شکلک‌های متناسب با هر موقعیت بر روی صفحه‌نمایش نشان داده خواهد شد؛ شکلک‌های متناسبی نیز برای نمایش نیاز یا بی‌نیازی گیاه به نور و آب بیشتر طراحی شده‌اند.

لوآ همچنین به یک حسگر حرکتی مجهز است که امکان دنبال کردن حرکت را به آن می‌دهد. بنابراین هر جا که بروید گویی گلدانتان چون یک حیوان خانگی زیر نظرتان دارد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گزارش کیفیت اینترنت در مناطق مختلف کشور منتشر می شود