سه هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده خوزستان تعمیر شد


سه هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده خوزستان  تعمیر شد

اهواز - ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: 12 هزار و 500 واحدمسکونی در مناطق سیل زده نیاز به مرمت و تعمیر داشتند که تا کنون حدود سه هزار واحد مسکونی تعمیر شده و هم اکنون قابل سکونت هستند و بقیه نیز در دست تعمیرند.

به گزارش ایرنا فاضل عبیات روز شنبه در دیدار با آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیرامون وضعیت سیلاب در خوزستان و زلزله مسجدسلیمان اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شده براثر سیل نیز نیاز به احداث مجدد دارند که این کار در دست انجام است اما به توجه به اینکه در این فصل در خوزستان از نظر فنی فصل ساخت و ساز نیست روند با کندی انجام می شود.

وی در خصوص وضعیت مسجد سلیمان پس از زمین لرزه توضیح داد: مناطقی در مسجدسلیمان هستند که جزو مناطق در معرض خطرند اما تحت عنوان بافت فرسوده شناخته می شوند البته شرکت نفت قبل از انقلاب نیز اعلام کرده بود که این مناطق آلوده به نفت و گاز هستند و آنها را تملک کرده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: در منطقه پشت برج مسجدسلیمان حدود پنج هزار نفر ساکن هستند که بنا بوده ساکنان این منازل به نحوی به خانه های هوانیروز منتقل شوند ولی تاکنون بیشتر از ۵۰۰ خانوار از آنها منتقل نشده اند و بقیه در همان منطقه پشت برج ساکن هستند که در برابر حوادثی مثل زلزله آسیب پذیرند و اکثر تخریب های زمین لرزه نیز در آن منطقه رخ داده است.

وضعیت اسف بار در مسجدسلیمان

وی وضعیت زیرساختها در مسجد سلیمان را اسف بار خواند و بیان کرد: متاسفانه این منطقه بسیار محروم است و زمین لرزه نیز موجب شده است که به قشر آسیب پذیر چه در مسجدسلیمان و چه در گلگیر آسیب وارد شود.

عبیات بیان کرد: در حال حاضر برخی منازل قابل سکونت نیست و مردم مجبورند با وجود گرمای شدید در چادر زندگی کنند، به طور کلی آمار تخریب بالا است.

وی ادامه داد: البته کارهایی برای استقرار خسارت دیدگان در منازل هوانیروز در نظر گرفته شده و اقدامات در دست انجام است خیران نیز پیشنهاداتی داشته اند اما تا این لحظه ارزیابی ها در دست انجام است و پس از ثبت پرونده ها حجم تخریبها و کار تعمیرات مورد مشخص می شود.

روز دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸ زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر شهرستان مسجدسلیمان را لرزاند که کانون آن در منطقه گلگیر این شهرستان بود، در این زمین لرزه ۱۴۰ نفر مصدوم شدند.

۷۱۶۴/‏۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !