خارگ برخوردارترین مناطق آموزشی استان بوشهر در نیروی انسانی است


خارگ برخوردارترین مناطق آموزشی استان بوشهر در نیروی انسانی است

بوشهر- ایرنا- خارگ با وجود اینکه کمتر از 0.7 درصد سهم دانش آموزی استان بوشهر را دارد اما نزدیک به یک درصد نیروی انسانی به این منطقه اختصاص دارد و از برخوردارترین مناطق آموزشی استان در زمینه تراز نیروی انسانی به شمار می رود.

غلامحسین حسینی عصر شنبه در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان بوشهر در منطقه خارگ گفت: ۹۰ درصد نیروهای منطقه خارگ رسمی، پیمانی، نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و استخدام آزاد هستند.

وی بیان کرد: به تازگی ۳۱ نیروی جدید به جزیره خارگ تعلق گرفته است و در ۴ سال آینده نیز ۳۷ دانشجوی متعهد به خدمت به آن اضافه می‌شود.

حسینی اضافه کرد: همچنین برای استخدام آزاد سال آینده نیز ۲۱ سهمیه و برای کنکور سال جاری ۱۲ سهمیه برای خارگ در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش استان بوشهرپارسال با کمبود ۲ هزار و ۶۰۰ نیروی انسانی روبه رو بود که از طریق نیروهای بازنشسته، حق التدریس آزاد و همکاران شاغل تأمین شد ولی منطقه خارگ با وجود اینکه به نسبت دیگر مناطق آموزشی مازاد نیرو داشت ولی باز هم به آن نیروهای حق التدریس تعلق گرفته است.

وی اضافه کرد: سیاست آموزش و پرورش استان بوشهر تأمین نیروهای انسانی بومی است ولی باید توجه داشت کسب نمره علمی شرط کشوری است و بومیان باید حداقل نمره علمی را کسب و در مصاحبه اختصاصی، نیروهای بومی در اولویت قرار دارند.

حسینی گفت: جذب بومیان حق التدریس خارگ از مطالباتی بود که در دیدار استاندار بوشهر با سرپرست وزارت آموزش و پرورش پیگیری شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهراضافه کرد: فرهنگیان جزیره خارگ طبق قانون کشوری حق انتقال به مناطق مختلف را دارند و تأمین دغدغه‌های فرهنگیان دراین منطقه آموزشی و ایجاد محرک‌های تشویقی در ماندگاری معلمان جزیره اثربخش است.

وی یادآور شد: براساس وعده مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بوکینک و تأمین وعده غذایی فرهنگیان جزیره خارگ تأمین شده است.

وی ادامه داد: در سفر استاندار به جزیره خارگ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای تکمیل مدرسه شهدا در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تخصیص پیدا کرد.

مدیر روابط عمومی عملیات عمومی و هماهنگ کننده شرکت‌های نفتی و نهادی محلی در منطقه خارگ گفت: آموزش و پرورش بنیان اساسی و فرهنگی خانواده‌ها را تقویت می‌کند.

عبدالمجید ستایشی افزود: با توجه به توان مالی و مدیریتی شرکت نفت در بحث زیرساخت‌های آموزشی توجه ویژه ای به آموزش و پرورش خارگ شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۷۱ با مجوز هیأت مدیره به معلمان مجرد یک وعده غذای گرم داده می‌شد که تا چند سال قبل نیز این روند ادامه داشت اما با ورود دستگاه‌های نظارتی خدمات رفاهی شرکت برای فرهنگیان حسب نامه الزامی سازمان بازرسی قطع شد.

مدیر روابط عمومی عملیات عمومی و هماهنگ کننده شرکت‌های نفتی و نهادی محلی گفت: شرکت نفت از حدود ۴۰ سال پیش تاکنون برای فرهنگیان جزیره خارگ خدمات رفاهی پرداخت کرده است ولی با دستور سازمان بازرسی استان مبنی بر قطع این خدمات، شرکت مجبور به قطع خدمات رفاهی برای فرهنگیان شد.

وی ادامه داد: شرکت پایانه نفتی هیچ مشکلی برای ارائه دوباره خدمات به فرهنگیان ندارد ولی ارائه این خدمات در صورت اجازه سازمان بازرسی استان خواهد بود.

ستایشی یادآور شد: قبل از لغو مجوزها در بحث تردد دریایی، این شرکت بلیط آمد و شد فرهنگیان را تأمین می‌کرد و با وجود لغو مجوز نیز شرکت پایانه‌های نفتی در تردد دریایی همکاری لازم را با مجموعه آموزش و پرورش خارگ داشته است.

وی گفت: در زمینه منازل سازمانی فرهنگی که مالکیت شرکت نفت را دارد همکاری لازم شده است همچنین ۳۰ دستگاه ساختمان نیز در سال ۶۴ با هزینه شرکت پایانه‌های نفتی به فرهنگیان اهدا شد که ۲ دستگاه آن در زمان جنگ تخریب و ۲۸ دستگاه آن نیز بدون بازسازی مانده اند.

مدیر روابط عمومی عملیات عمومی و هماهنگ کننده شرکت‌های نفتی و نهادی محلی افزود: با توجه به اینکه تخصیص اعتبار بازسازی منازل سازمانی فرهنگی در اختیار شرکت پایانه‌ها نیست آموزش و پرورش استان در راستای بازسازی این ۲۸ دستگاه باید با دفتر عمران مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت رایزنی کند تا بتواند بودجه لازم را مصوب کند.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۵


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نحوه تایپ کردن‌تان با تلفن همراه نشان می‌دهد که از کدام نسل هستید!