سهم متهمان از زندانیان آذربایجان‌غربی کاهش یافت


سهم متهمان از زندانیان آذربایجان‌غربی کاهش یافت

ارومیه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: سهم متهمان از زندانیان آذربایجان‌غربی به 11 درصد کاهش یافت.

مصطفی حبیبی روز شنبه در بازدید دادیار دادسرای دیوان عالی کشور از زندان ارومیه افزود: در گذشته آمار متهمان در این استان ۲۴ درصد بود که با راه اندازی کمیته ساماندهی متهمان در آذربایجان‌غربی این آمار به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی نیز در این بازدید گفت: ازدحام جمعیت کیفری زندان‌های استان یکی از مشکلات جدی ماست و در تلاش هستیم با بهسازی و بهینه سازی و ساخت فضای مسقف برای نگهداری زندانیان کمی از تراکم جمعیت کیفری زندان‌ها به ویژه زندان مرکزی ارومیه بکاهیم.

حمزه بروجنی اظهار داشت: ما در راستای رعایت طبقه بندی و تفکیک متهمان از محکومان اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و در تمامی زندان‌ها متهمان از محکومان به صورت جدا نگهداری می‌شوند.

وی افزود: با بهسازی و بهینه سازی فضای زندان‌ها که جزء اولویت‌های کاری ما در کنار تامین امنیت و برقراری نظم و انضباط می‌باشد در این راستا در تمامی زندان‌ها کار بهسازی و بهینه سازی زندان‌ها شروع شده است.

وی بیان کرد: تلاش داریم زندان‌ها را از فضای سالنی به سمت فضای خوابگاهی ببریم تا با این اقدام زندانی دریک فضای آرام‌تر و با تمام امکانات رفاهی، بهداشتی و فرهنگی و با آسودگی بیشتری می‌تواند محکومیت خود را سپری کند.

دادیار دادسرای دیوان عالی نیز در این بازدید گفت: این استان در حد توان و منابع و امکانات محدود و موجود خود رعایت طبقه بندی را در حد ممکن اجرا کرده است.

علی نظری افزود: مسؤولان زندان‌های آذربایجان غربی زندان و بازداشتگاه قابل توجهی را در استان ایجاد کرده‌اند که نشاندهنده عملکرد عالی در بحث زندانبانی است.

دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و سرپرست گروه اعزامی از دادستانی کل کشور در راستای بررسی وضعیت زندان از حیث اشتغال و حرفه آموزی، تراکم جمعیت کیفری، اقدامات بازپروری و فرهنگی، آموزشی از مجموعه زندان‌های حوزه ارومیه بازدید کرد.

۸۱۳۷/۷۱۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟