16 هزار معلم کمبود داریم


16 هزار معلم کمبود داریم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی برای پر کردن کلاس‌های درسی در اول مهرماه 16 هزار نفر کمبود معلم دارد.

به گزارش ایسنا- قاسم‌علی خدابنده در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و رؤسای دانشگاه‌های استان با استاندار خراسان رضوی که ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی برای پر کردن کلاس‌های درسی در اول مهرماه ۱۶ هزار نفر کمبود معلم دارد.

وی ادامه داد: همچنین ۷ هزار نفر کمبود نیوری خدماتی داریم که مشکلات بسیاری را در مدارس ایجاد کرده است.

خدابنده با توجه به بدهی‌های آموزش و پرورش، تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی هم‌اکنون ۱,۷۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستیم. با توجه به اینکه اکثر املاک ما یا آستانه یا اوقافی و بدهی افزایش پیدا کرده است. همچنین طرح‌های نیمه تمام زیادی داریم.

وی خاطرنشان کرد: غالب مدارس متوسطه اول و دوم در استان دو نوبته هستند و ۳۰ درصد مدارس فاقد استحکام هستند و با توجه به اینکه مقاوم‌سازی تعطیل شده است اکثر این مدارس نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در اصلاح سیستم‌های گرمایشی مدارس روستایی با مشکل مواجه هستیم چراکه شرکت گاز گازکشی مدارس روستایی را تأیید نمی‌کند. همچنین منابع مالی برای گذاشتن سیستم تهوبه مطبوع وجود ندارد.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون وضعیت معلمان حق‌التدریستی، نهضتی و مهدکودک‌ها هنوز مشخص نشده با وجود این‌که فرصت زیادی تا اول مهر نداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، عنوان کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی با جمعیتی معادل یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش‌آموز یکی از بزرگ‌ترین آموزش و پرورش‌های کشور است و بعد از تهران بیش‌ترین دانش‌آموزان تبعه را دارد.

وی ادامه داد: نسبت دانش‌آموز به معلم در استان خراسان رضوی ۱۵.۱۴ به ۱ است که درصورتی که میانگین کشوری ۱۴.۹ به یک است و یعنی ما تقریباً ۲۵ صدم تراکمان نسبت به کشور بیشتر است. هم‌چنین تراکم دانش‌آموزی در کلاس ۲۳ نفر است که در کشور ۲۲ دانش‌آموز در کلاس است و هنرجویان فنی حرفه ای و کار و دانش در میانگنین کشوری ۳۸.۸ دانش‌آموز است که در استان خراسان ۴۳.۱ دانش‌آموز است که ۲.۵ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟