اتمر: پرونده فساد اخلاقی ارگ از سوی یک نهاد مستقل بررسی شود


محمد حنیف اتمر یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری 1398 در اعلامیه‌ی گفته است که پرونده فساد اخلاقی ارگ باید از سوی یک نهاد مستقل و بی طرف بررسی شود. در اعلامیه‌ی که از سوی محمد حنیف اتمر نامزد انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده، وی وجود فساد جنسی و اخلاقی در ارگ را تقبیح نموده و خواستار ایجاد یک گروه تحقیق مستقل گردیده است. در اعلامیه...

اتمر: پرونده فساد اخلاقی ارگ از سوی یک نهاد مستقل بررسی شود

محمد حنیف اتمر یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ در اعلامیه‌ی گفته است که پرونده فساد اخلاقی ارگ باید از سوی یک نهاد مستقل و بی طرف بررسی شود.

در اعلامیه‌ی که از سوی محمد حنیف اتمر نامزد انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده، وی وجود فساد جنسی و اخلاقی در ارگ را تقبیح نموده و خواستار ایجاد یک گروه تحقیق مستقل گردیده است.

در اعلامیه آمده است که:

از آنجای که بعضی مقامات بلند رتبه حکومتی متهم دراین موضوع هستند، برای شناسایی فساد اخلاقی و پیگرد قانونی عاملان آن باید نهادهای مستقل‌ی که مورد اعتماد مردم افغانستان اند، به این موضوع رسیدگی کنند.

این در حالی است که به تعقیب ادعای ژنرال حبیب‌الله احمدزی یکی از مشاوران پیشین رییس جمهور غنی در مورد وجود فساد گسترده اخلاقی و رشوه ستانی جنسی در ارگ، اخیراً گزارشی تحقیقی از سوی بی‌بی‌سی منتشر شده که از وجود فساد اخلاقی و سوءاستفاده های جنسی در ارگ و سطوح بلند حکومت افغانستان، پرده برداشته است.

در گزارش بی بی سی آمده است که یکی از وزرای کابینه حکومت وحدت ملی و یکی از مشاوران رییس جمهور غنی از بانوانیکه به آنها مراجعه نمی‌نمایند، از آنها سوء استفاده جنسی میکنند و یا قبل از انجام کار قانونی آنها، از ایشان تقاضای همبستری و سکس می‌نمایند.

اما ریاست جمهوری همواره وجود فساد در ارگ را رد نموده است و تا اکنون هیچگونه اقدامی پیرامون پیگیری و تحقیق درآین رابطه صورت نگرفته است.

زنان از جمله قشر محروم جامعه افغانستان هستند که اخیراً به تازگی حضور آنها در ادارات حکومتی نسبتاً افزایش یافته است، اما وجود تبعیض جنسیتی و فساد اخلاقی در بالاترین رده های دستگاه حکومت، باعث مانع ورود بیشتر بانوان در ادارات حکومتی خواهد گردید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حکم تتلو چه خواهد بود؟