40 واحد صنعتی و معدنی نمونه در استان مرکزی انتخاب شد


40 واحد صنعتی و معدنی نمونه در استان مرکزی انتخاب شد

اراک - ایرنا - رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: 40 واحد صنعتی و معدنی نمونه این استان انتخاب شدند که 26 تیرماه به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در آیینی از آنان تقدیر می شود.

«عماد مردانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاخص های ارزیابی سازمان صنعت، معدن و تجارت خردادماه امسال بین بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی استان توزیع و پس از تکمیل به وزارت صمت ارسال شد.

وی ادامه داد: میزان صادرات غیر نفتی، افزایش اشتغال نسبت به سال گذشته، نوسازی و بهسازی تجهیزات و عوامل تولید و پیشرفت های مالی بر اساس اظهار نامه های مالیاتی شاخص های انتخاب واحدهای صنعتی و معدنی برتر هستند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی اظهار داشت: دهم تیرماه با عنوان روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده اما به دلیل برگزاری همایش این روز ملی در مرکز کشور، آیین تجلیل از تواحدهای تولیدی و معدنی برتر این استان ۲۶ تیرماه جاری در اراک برگزار می شود.

مردانی بیان کرد: شمار قابل توجهی از واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان مرکزی برای شرکت در آیین تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی کشور به وزارت صمت معرفی شدند که ۲ واحد تولید «آرد پوسان» و «اتحاد لنت پیشرو صنعت» در همایش ملی روز صنعت و معدن تجلیل شدند.

وی گفت: تولید در هر کشور زمینه ساز توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی برای شهروندان است و تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی می تواند انگیزه فعالان این عرصه را افزایش داده و گامی اساسی در راستای رونق تولید که از خواسته های اصلی رهبر معظم انقلاب از مسئولان است برداشته شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی ادامه داد: معادن همگام با واحدهای صنعتی کانون محوری در حوزه کسب و کار و درآمدزایی و پیشبرد امور توسعه پایدار است که باید سهم آن در حوزه تولید و بالابردن درآمد ناخالص ملی به خوبی دیده شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

سه هزار و ۹۱۱ نیروی کار در ۵۳۰ معدن استان مرکزی فعالیت دارند.

۳۰۱۷/‏۶۰۱۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم