4 مدیر مدرسه غیردولتی پایتخت عزل شدند


4 مدیر مدرسه غیردولتی پایتخت عزل شدند

تهران-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد:‌ از زمان آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال جاری با 31 مدرسه غیردولتی متخلف برخورد و چهار مدیر آنها عزل شدند.

عبدالرضا فولادوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تخلفات مدارس غیردولتی بیشتر مربوط به دریافت شهریه بیش از نرخ مصوب بوده است.

فولادوند گفت: پرونده ۶ مدرسه دولتی متخلف نیز به هیات تخلفات ارجاع شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش تهران نظارت خود را بر روند ثبت‌نام را در مدارس دولتی و غیردولتی معطوف کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: تیم‌های بازرسی در مناطق یک، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ که دارای بیشترین مدارس غیردولتی هستند، مستقر شده‌اند.

فولادوند با اشاره به فعالیت اکیپ‌های سیار در مدارس و ادارات گفت: روزهای دوشنبه و چهارشنبه ۱۵ اکیپ بازرسی ۳۰ نفره از مدارس دولتی و هشت اکیپ از مدارس غیردولتی با تمرکز بر مناطق یک تا ۶ بازدید و بر روند ثبت نام در این مدارس نظارت می کنند.

وی درباره اخذ وجه در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی بیان کرد: هیچ مدرسه دولتی از جمله مدارس هیات امنایی حق دریافت یک ریال را هم از والدین ندارند و دریافت شهریه در این مدارس باید بعد از زمان ثبت نام و در مهرماه صورت گیرد و اگر موردی مشاهده شد، والدین می توانند موضوع را به اداره ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات مناطق اطلاع دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: نظارت بر روند ثبت نام مدارس، کارگروه های ساماندهی نیروی انسانی و تامین و تجهیز مدارس در قالب پروژه مهر در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، در شهر تهران ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه دولتی و ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه غیردولتی فعالیت می‌کنند که ۱۸ و نیم درصد از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموزی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

تهرا م/۷۲۴۵//‌۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز