سیره زندگی امام رضا (ع) مملو از مبارزات دائمی سیاسی و فرهنگی است


سیره زندگی امام رضا (ع) مملو از مبارزات دائمی سیاسی و فرهنگی است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه سرپل ذهاب گفت: سیره زندگی امام رضا (ع) مملو از مبارزات دائمی سیاسی و فرهنگی علیه حکومت طاغوت زمان و الگوی مناسبی برای مبارزه با استکبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد امام رضا (ع) افزود: در حدیثی از امام موسی بن جعفر (ع) آمده که «ثواب زیارت امام هشتم همانند ۷۰ هزار حج مقبول و همانند زیارت خداوند در عرش است و هرکس یک شب را درکنار قبر مطهر ایشان بماند بهشت بر او واجب می شود که این نشان دهنده مقام و منزلت امام رضا (ع) نزد خداوند است».
وی اظهار داشت: زائران امام هشتم در قیامت مقام بالایی دارند و در زمانی که تمام زائران اهل بیت (ع) در زیر خط عرش جمع می شوند، آنان مقامشان از همه بالاتر است.
امام جمعه سرپل ذهاب اذعان داشت: امام رضا (ع) سرمایه بزرگی برای ماست که باید ازسیره زندگی آن حضرت در مبارزه فرهنگی و سیاسی با طاغوت درس بگیریم.
وی بابیان اینکه امام رضا ع مبارزه ای دائمی و خستگی ناپذیری داشت، تصریح کرد: زندگی امام هشتم عرصه مبارزه فرهنگی و سیاسی با دستگاه ظالم زمانه است و می تواند الگوی مناسبی برای مبارزه فرهنگی و مقاومت ما در برابر استکبار باشد.
فاطمی نسب در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین در جمهوری اسلامی و حافظ قانون اساسی است.
وی همچنین با اشاره به سالروز قیام خونین مردم مشهد در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی و ۲۱ تیر ماه روز عفاف و حجاب در خصوص این مناسبت به ایراد سخنانی پرداخت.

۳۰۱۲/۸۰۶۶/۷۳۹۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی