خطبه امامان جمعه استان اصفهان


خطبه امامان جمعه استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- سالروز عفاف و حجاب، نفی مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی، مذمت کشورهای اروپایی در زمینه انجام ندادن تعهداتشان و نیز محکومیت توقیف کشتی نفتکش ایرانی ، اهم مطالب خطبه های امروز امامان جمعه استان اصفهان بود.

خور و بیابانک

حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد امام‌جمعه شهر خور گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره سم است و جنگ نیز نمی‌شود و آمریکا اکنون دچار یاس شده است و تنها گزینه ملت ایران ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکاست.
وی ادامه داد: مقاومت مردم تنها راه مقابله با کینه توزی‌های استکبار جهانی است و در آینده نزدیک با وحدت مردم، آمریکا شکست می‌خورد.
وی اظهار داشت: استکبار در طول ۴۰ سال گذشته بارها و به انواع مختلف بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن خود را نشان داد و اگر حوادث امروز و دیروز را در کنار هم بگذاریم به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در رابطه با اینکه جنگ نخواهد شد پی خواهیم برد.
امام جمعه خور و بیابانک خاطر نشان کرد: مردم ایران اسلامی با پیشینه‌ای که دارند مستحکم‌تر و با صلابت تر از این هستند که با هوچی گری عده‌ای از دشمنان از صحنه خارج شوند.
حجت الاسلام مهدی نژاد با بیان اینکه دشمنی آمریکا و حامیانش علیه انقلاب از زمان پیروزی نظام تاکنون ادامه دارد افزود: ترساندن ملت‌ها و ایجاد جو روانی جزو برنامه‌های استکبارجهانی است.
۹۸۶۰

تیران و کرون

امام جمعه تیران و کرون گفت: اقدام و پاسخ جدی باید نسبت به اقدام گستاخانه توقیف کشتی نفتکش ایرانی داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران افزود: آمریکا که ادعای اربابی برای سران ظلم دارد جرات اقدام علیه ایران را نداشته اما این کار بسیار ظالمانه بوده است و پاسخ جدی و کوبنده‌ای باید از سوی ایران به سبب این ظلم و فعالیت غیرقانونی ببینند.

وی به سالروز تاسیس شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان به دلیل اجرای قوانین و حراست از ارزش‌های انقلابی و اسلامی همواره مورد هجوم دشمنان خارجی و منافقین داخلی است ولی با تمام وجود اعضای این نهاد در برابر تخریب‌ها و موج کوبنده منافقان ایستاده‌اند.

۷۱۳۱

کاشان

امام جمعه موقت کاشان گفت: بانوان با عفت و عصمت ایرانی هرگز از آرمان الهی و قانونی عفاف و حجاب به عنوان سنگر دفاع از عزت، کرامت و شرافت در کشور کوتاه نخواهند آمد.

حجت الاسلام علی احتشام در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بقیه الاعظم (عج) این شهر با اشاره به ۲۱ تیر سالروز قیام مردم مشهد و زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) علیه کشف حجاب رضاخانی در سال ۱۳۱۴ افزود: شهر دارالمومنین کاشان باید در پاسداشت فرهنگ و ایمان همچنان دارالمومنین بماند و نباید این صفت از کاشان حذف شود.

وی تاکید کرد: حریم و احترام در کاشان برای عنصر ایمان، تقوا و ایستادگی بر ولایت محمد و آل محمد بوده است و این منطقه باید در مسئله عفاف و حجاب به علت داشتن ایمان از بسیاری از مناطق دیگر کشور پیشی بگیرد.

وی از فرماندار کاشان خواست با دعوت از مسوولان دستگاه‌ها با تذکر و توصیه، حریم حجاب را که از نظر قانون لازم الاجراست، حفظ کنند.

حجت‌الاسلام احتشام دربخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: همه غرب آسیا در حیطه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ملت مقتدر ایران هیچگاه از کشتی و ناوهای آمریکایی نمی ترسد و سپاه اسلام گران‌ترین پهباد آمریکا را سرنگون کرد.

وی همچنین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به هر کشوری که در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستد، کمک و حمایت می‌کند.

۶۱۳۶

اردستان

امام جمعه اردستان گفت: آمریکا بعد از خروج از برجام و بدعهدی اروپائیان در انجام تعهدات خود می‌خواست ما را تحت فشار قرار دهد که ناکام ماند.

حجت الاسلام حسن دهشیری گفت: اقدام‌های تلافی جویانه و سازنده ایران، آمریکا را عصبانی کرده و ترامپ خواستار محکومیت ایران در مجامع بین‌المللی شد ولی کاری از پیش نبرد.
وی افزود: تلاش آمریکا در مجامع بین المللی برای فشار بیشتربه ایران از سوی دولت‌ها پذیرفته نشد و تنها اسرائیل و عربستان و امارات با آن همراهی کردند.
خطیب جمعه اردستان به توقیف کشتی نفتکش ایران توسط انگلیس استعمارگر اشاره و افزود: ایران از طریق قانونی به این موضوع اعتراض کرده جواب محکمی به استعمار پیر خواهد داد و انگلیس بداند دیگر دوران استعمارگری سپری شد و باید منتظر پاسخ کوبنده ایران باشد.

۷۴۳۱

آران و بیدگل

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به بدعهدی‌های اروپایی‌ها گفت: اروپایی‌ها پیرو سیاست‌های استکباری آمریکا هستند.

آیت الله سید محمد موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به تحرکات اخیر جبهه استکبار در منطقه و پیروی اروپایی‌ها از سیاست‌های استکباری آمریکا اظهار داشت: بعد از خروج آمریکا از برجام تصور غلط آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این بود که ایران ناچار است از غربی‌ها پیروی کند و تعهدات خود را در برجام ادامه دهد.
وی افزود: اروپایی‌ها حدود ۱۴ ماه وقت کشی کردند و جاده صاف کن سیاست‌های آمریکا بودند و وعده‌های بسیاری دادند که عمل نکردند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها گوشزد کرده بودند که اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند که این گوشزدها به درستی برای ما ثابت شد و بدعهدی اروپایی‌ها ثابت شد.
امام جمعه آران و بیدگل به توقیف نفت کش ایرانی توسط انگلیسی‌ها اشاره کرد و گفت: این راه‌زنی دریایی هم در راستای همان بدعهدی‌ها و غیر قابل اعتماد بودن آنها بود که البته بی پاسخ هم نخواهد ماند.
وی بیان کرد: اخیراً هم اروپایی‌ها بیانیه صادر و ایران را تهدید کردند که اگر به برجام عمل نکنید پرونده ایران را به شورای امنیت ارجاع می‌دهند که سوال اینجاست که ملت ایران را از چه می‌ترسانید چنانچه خود شما در نقطه ضعف هستید.
۷۴۷۲

نایین

امام جمعه موقت نایین گفت: امروز زیان‌های بسیاری از کشف حجاب در جامعه دیده می‌شود، پیشگیری از هتک حرمت‌ها و بد حجابی وظیفه همه است.

حجت الاسلام و المسلمین امیر شفیع در خطبه‌های نماز جمعه نایین در امامزاده سلطان سید علی (ع) این شهر گفت: ۸۴ سال پیش زمانی که مردم مسلمان مشهد در مقابله با کشف حجاب رضاخان اقدام به حرکت اعتراضی کردند، به خاک و خون کشیده شدند.

امام جمعه موقت نایین افزود: مردان و زنان مسلمان آن زمان در حمایت از اصل حجاب که تامین کننده اقتدار و عزت دینی جامعه است به پا خاستند و جان خود را در کف گذاشتند لذا نباید اجازه داد که اساس شکل گیری قیام گوهرشاد به فراموشی سپرده شود و از اهمیت آن کاسته گردد.

وی گفت: در زمان استقرار رضاخان توسط انگلیس دو خط براندازی در دستور کار قرار گرفت که شامل از بین بردن روحانیت و از بین بردن حجاب بود و این نشان می‌دهد همان قدر که روحانیت در اعتلا و ارتقای اسلام نقش دارد، حجاب هم دارای همان نقش آفرینی است.

تاکید کرد: مسؤولان و مردم هم بدانند که فقط در سایه مقاومت نتیجه بهتر به دست می‌آید، غربی‌ها قابل اعتماد نیستند و ما نباید از موضع برحق خود کوتاه بیاییم.

۷۱۳۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات