کنترل شماری از مقرهای سعودی ها در جنوب عربستان به دست نیروهای یمنی افتاد


کنترل شماری از مقرهای سعودی ها در جنوب عربستان به دست نیروهای یمنی افتاد

تهران – ایرنا – نیروهای یمنی روز پنجشنبه طی عملیاتی موفق شدند تعدادی از مقرهای نیروهای سعودی را در خاک عربستان به کنترل خود درآورند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، یک مقام نظامی افزود: نیروهای یمنی طی عملیاتی تعدادی از مقرهای نظامی نیروهای سعودی را در شرق منطقه الدود در محور جیزان واقع در جنوب عربستان به کنترل خود درآوردند.

در همین حال تک تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز ۱۴ نظامی سعودی را طی ساعات گذشته در محورهای عملیاتی جیزان و نجران عربستان هدف قرار دادند و کشتند.

از سوی دیگر جنگنده بمب افکن‌های عربستان شهرستان باقم در استان صعده واقع در شمال غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حمله گزارش نشده است.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام