33 زندانی جرائم غیر عمد با همت خادمان امام رضا(ع) آزاد شدند


33 زندانی جرائم غیر عمد با همت خادمان امام رضا(ع) آزاد شدند

همزمان با دهه کرامت و با همت خادمان آستان امام رضا (ع) تعداد ۳۳ زندانی جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت و وقف خبرگزاری فارس؛ همزمان با دهه کرامت و طی مراسمی با حضور جمعی از خادمان آستان امام رضا علیه السلام در زندان مرکزی مشهد تعداد ۳۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همت خادمان آستان از دیگر خیران آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

اشک شوق خانواده‌ها از آزادی عزیزانشان

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و خادمان حرم امام رضا علیه‌السلام با شاخه‌های گل به استقبال زندانیان آزاد شده از بند رفتند، همچنین در این مراسم خانواده‌های این عزیزان هم حضور داشتند و از شادی آزادی عزیزانشان اشک شوق می‌ریختند.

مدیحه‌سرایی و ذکر اهل بیت(ع) از دیگر آیتم‌های این برنامه بود و در ادامه خادمان امام رضا علیه‌السلام سوغات متبرک حرم امام رئوف را به خانواده‌های زندانیان رها شده از بند اعطا کردند. ذبح قربانی برای آزاد‌شدگان از بند دیگر برنامه خادمان امام رضا(ع) بود.

آزادی ۳۳ زندانی با همت خادمان امام رضا(ع) و خیران

در این مراسم مدیر زندان مرکزی مشهد با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با همت خادمان آستان قدس رضوی و دیگر خیران گفت: طی یک سال گذشته هزار و چهل زندانی غیر عمد با کمک خادمان آستان قدس رضوی و دیگر خیران آزاد شده‌اند و امروز هم ۳۳ نفر از این افراد به آغوش خانواده باز می‌گردند.

33 زندانی جرائم غیر عمد با همت خادمان امام رضا(ع) آزاد شدند

وی با اشاره به حل بسیاری از پرونده‌های قضایی توسط خادمان آستان امام رضا علیه‌السلام گفت: گاهی اوقات خادمان امام رضا علیه‌السلام پرونده‌هایی را حل می‌کردند و از شاکی آنان رضایت می‌گرفتند که از عهده مددکاران هم کاری بر نمی‌آمد، اما خدام امام رضا علیه‌السلام به هر قیمتی بود می‌رفتند و رضایت شاکی را جلب می‌کردند. موضوع آزاد‌سازی زندانیان غیر عمد مورد توجه ویژه رهبر معظم انقلاب است و ایشان در این زمینه 400 میلیون تومان اختصاص دادند.

خادمان امام رضا(ع) سفیران اهل بیت(ع) هستند

مدیر زندان مشهد خادمان آستان امام رضا علیه‌السلام را سفیران اهل بیت (ع) برشمرد و گفت: شما عزیزان با حضورتان در زندان معارف اهل بیت (ع) را وارد مجموعه زندان می‌کنید و در واقع سفیران اهل بیت علیه‌السلام هستید که با حضورتان عطر اهل بیت (ع) و حرم در زندان می‌پیچد.

وی از ضرورت فعالیت بیشتر خادمان امام رضا علیه‌السلام در زندان مشهد خبر داد و گفت: باید حضور شما عزیزان در این فضا بیشتر شود تا معنویت در زندان بالا برود و معارف اهل بیت (ع) در این جا حاکم شود.

اعزام برخی زندانیان به عتبات با همت خادمان آستان قدس

وی ادامه داد: حضور خادمان امام رضا (ع) در زندان سبب برکات فراوانی بوده که یکی از آن اعزام برخی از زندانیان به عتبات و یا حرم امام رضا علیه‌السلام بود، همچنین در این زمینه آستان قدس رضوی یکی از رواق‌های حرم را در اختیار ما گذاشته تا هر وقت که خواستیم برنامه‌های مختلفی را برای زندانی‌ها در حرم مطهر و نورانی امام رضا علیه‌السلام اجرا کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی