چین 100 ماهواره به فضا پرتاب می کند


چین 100 ماهواره به فضا پرتاب می کند

پکن- ایرنا- چین می گوید که تا سال 2025 میلادی 100 ماهواره را در راستای توسعه برنامه های علمی و فنی ماهواره ای و شبکه و کمک رسانی به مقابله با بلایای طبیعی و بهره گیری از خدمات بیشتر اجتماعی به فضا پرتاب خواهد کرد.

سازمان فضایی ملی چین روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس علوم هوا و فضا در این کشور گزارشی منتشر کرده است که نشان می دهد این کشور هم اکنون دارای ۲۰۰ ماهواره در فضاست.

چین قرار است ماهواره اکتشافات زمینی "گائو فن" هفت را نیز تا پایان سال جاری میلادی به فضا پرتاب کند و برای پرتاب های ماهواره ای و فضایی خود تاکنون ۳۰۷ بار از راکت های لانگ مارچ ساخت خود بهره گرفته است.

چین در سال گذشته میلادی ۳۹ ماهواره و کاوشگر را به فضا پرتاب کرده که معادل یک سوم از کل ماهواره های پرتاب شده در دنیاست و در این جایگاه هم در رده نخست قرار گرفته است.

یانگ یوانشی از طراحان بزرگ ماهواره های چین می گوید: تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۸ ماهواره در مجموع برای سامانه موقعیت سنجی بایدو پرتاب خواهد شد.

انتظار می رود که بایدو بتدریج جای "جی پی اس" را که سامانه معروف موقعیت سنجی است بگیرد و ماهواره های مرتبط با این سامانه که عمر طولانی تری دارند، خدمات بیشتر و مطلوبتری در اختیار مشترکان قرار دهند.

با توجه به وسعت گرفتن این سامانه، روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین نوشته است که از سال ۲۰۱۸ میلادی مناطق گسترده تری تحت پوشش این سامانه موقعیت سنجی چین قرار خواهند گرفته و شمار مشترکان افزایش یافته است.

همزمان چین اعلام کرده است در حال کار بر روی راکت های حامل ماهواره است که بتوان آنها را از روی هواپیما به فضا پرتاب کرد.

آکادمی علوم فضایی چین در گزارشی خاطر نشان کرده است که می خواهیم ماهواره هایی را با راکت های قابل پرتاب از روی هواپیما مورد استفاده قرار دهیم که مصارف هواشناسی و مقابله با بلایای طبیعی و اکتشاف منابع زمینی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان