سپرده لرستانی‌ها در دیگر استان‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود


سپرده لرستانی‌ها در دیگر استان‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود

خرم آباد - ایرنا - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 5 هزارمیلیارد تومان از سپرده‌های مردم این استان در سایر استان‌ها پس انداز یا سرمایه گذاری می‌شود.

به گزارش ایرنا مجید کیانپور روز پنجشنبه در جلسه با فعالان اقتصادی استان لرستان افزود: این در حالیست که برای بخش‌های کشاورزی؛ گلخانه‌ای؛ گردشگری و معدن نیازمند سرمایه گذار هستیم.

وی ادامه داد: در بخش معدن لرستان فرصت‌های مطلوبی وجود دارد چرا که کمتر از یک درصد معادن و پهنه‌های استان رسیدگی و اکتشاف شده و توانمندی بالایی در کانی‌های فلزی و غیرفلزی از جمله سرب؛ روی؛ منگزگ مس و قلع برای اکتشاف وجود دارد که ابتر مانده است.

وی با تاکید بر انتشار فراخوان برای جذب سرمایه گذار در این بخش گفت: همچنین استعداد کشاورزی و پورش گلخانه در لرستان زبانزد است که در این راستا شهرک‌های گلخانه‌ای متعددی برای دورود؛ از نا و بروجرد تعریف شده و زیرساخت‌های آن در حال تأمین است.

کیانپور ادامه داد: در این بخش نیز نیازمند سرمایه گذار هستیم تا فرصت‌های مطلوبی برای صادرات و توسعه کشاورزی ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به طبیعت بسیار غنی لرستان اظهار داشت: بسیاری از گردشگران که وارد استان می‌شوند مخرب طبیعت هستند و چنانچه دغدغه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست نبود وضعیت به مراتب وخیم‌تر از حال حاضر می‌شد.

وی تاکید کرد: لرستان از سرمایه گذاران گردشگری؛ صنایع دستی و صنعت توریسم برای حضور در استان استقبال می‌کند.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال