نتایج روز نخست مسابقات فوتسال سمن‌های کشور


نتایج روز نخست مسابقات فوتسال سمن‌های کشور

ارومیه- ایرن - در نخستین روز از مسابقات فوتسال سمن‌های کشور که به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است، هشت دیدار از مرحله مقدماتی به انجام رسید.

مسئول برگزاری مسابقات فوتسال سمن‌های کشور روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با حضور ۱۷۰ ورزشکار در قالب چهار‬ گروه چهار‬ و‬ پنج‬ تیمی‬ در‬ ۲‬ سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست و ۲ هزار نفری شهید باکری ارومیه در حال برگزاری است.

سعید محسن زاده بیان کرد: شامگاه چهارشنبه هشت دیدار از مرحله مقدماتی به انجام رسید که طی آن‌ها تیم آذربایجان‌غربی با نتیجه چهار بر یک چهارمحال و بختیاری را شکست داد، یزد در دیداری پرگل با ۹ گل از سد البرز گذشت، کرمان با نتیجه پنچ بر چهار هرمزگان را پشت سر گذاشت و خراسان رضوی با زدن ۶ گل در برابر تک گل تهران به برتری رسید.

وی ادامه داد: همدان ۶ بر یک سمنان را شکست داد، کردستان با هفت گل لرستان را مغلوب کرد، جدال تیم‌های آذربایجان‌شرقی و فارس به تساوی بدون گل انجامید و تیم قم با هشت گل اصفهان را در هم شکست.

مسؤول برگزاری مسابقات فوتسال سمن‌های کشور با اشاره به اینکه این مسابقات از ۱۹ تا ۲۵ تیر سال جاری پیگیری می‌شود، گفت: مؤسسه آروند برنا ارومیه به عنوان مجری این طرح ورزشی با همکاری هیأت فوتبال آذربایجان‌غربی مسؤولیت برگزاری این رویداد فرهنگی ورزشی را بر عهده دارد.

محسن زاده گفت: امروز، پنج‌شنبه هشت دیدار دیگر از مرحله مقدماتی به انجام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان جزء منتخبان اعضای شورای مرکزی سمن‌های جوانان کشور هستند، افزود: حاضران در این مسابقات در خوابگاه دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه اسکان یافته‌اند و مراسم افتتاحیه نیز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

محسن زاده اضافه کرد: در این مسابقات تیم‌هایی از استان‌های آذربایجان‌غربی، یزد، البرز، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، هرمزگان، همدان، سمنان، کرمان، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی، فارس، تهران، کردستان، قم، اصفهان و لرستان حضور دارند.

وی ادامه داد: در کنار انجام این مسابقات برگزاری سه کارگاه آموزشی با محوریت اهمیت و جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در کشور، ایجاد اشتغال، کارآفرینی و رونق تولید و اهمیت اخلاق و منش پهلوانی در ورزش با حضور اساتید برجسته کشور در دستور کار قرار دارد.

تعداد سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان غربی در سایه سیاست دولت تدبیر و امید در توسعه کمی و کیفی سمن‌ها و توسعه‌‎ مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی از حدود ۲۰۰ سمن در سال ۱۳۹۲ به ۵۷۹ سمن در سال جاری رسیده است.
در حال حاضر ۱۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان در آذربایجان‌غربی در حال فعالیت و بالغ بر ۱۵۰ سمن دیگر در حال تأسیس هستند؛ بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۱۴۰۰ شمسی ۲۵۰ سمن در استان تشکیل می‌شود.

یک میلیون جوان ۱۸ تا ۳۰ سال برابر با یک سوم جمعیت آذربایجان غربی را قشر جوانان تشکیل می‌دهند.

۷۱۵۶/‏۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟