مشکل شوراها سیاسی شدن است


مشکل شوراها سیاسی شدن است

تهران-ایرنا- نماینده تهران در شورای عالی استان‌ها گفت:موضوع شورای عالی استان‌ها، ضعیف بودن اعضای این شورا نیست بلکه مشکل، سیاسی شدن شوراهاست.

محمد قانبیلی روز پنجشنبه در نطق پیش از دستور بیستمین اجلاس سراسری شورای عالی استان‌ها با انتقاد از مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها، افزود: مشکل حضور شما (الویری) در شورا است که با عدم نظارت و انتصاب مدیران ضعیف و ناکارآمد و عدم آشنایی به مباحث شورایی، شورای عالی را به سراشیبی سقوط می‌کشانند؛ ولی شک نکنید همین افرادی که به زعم شما از روستاها آمده‌اند، شوراها را مجدداً به مسیر خود برمی‌گردانند.

وی اضافه کرد: افراد قوی و توانمند از نظر شما (الویری) چه کسانی هستند، قطعاً همکارانتان در شورای شهر تهران یا شهرهای بزرگ و کلانشهرها؛ راستی در این دو سال اعضای شورای شهر تهران برای تهران و شهروندان چه کردند؟ چند پروژه بزرگ عمرانی در تهران کلنگ‌زنی یا افتتاح کردید؟ جز اینکه هر چه مصوب کردید تغییر نام چند کوچه، خیابان یا میدان بود و یا اینکه به مدیران اصطلاح مدیر در حمل و نقل و حوزه های دیگر مجوز دادید با طرح ترافیک جدید زوج و فرد، محترمانه دست در جیب مردم کنند.

قانبیلی خطاب به الویری گفت: آقای الویری آیا این توهین به همکارانتان در شورای عالی نیست که آنها را افرادی ضعیف می‌نامید، مقیاس شما در انتساب قوی و ضعیف چیست.

وی اضافه کرد: در سال ٩٧ بیش از ٢٠ میلیارد تومان در شورای عالی حیف و میل شد و ریالی به شوراهای شهرستان پرداخت نشد و نزدیک به سه میلیارد هم معوقات به شوراهای استان ها داریم.

قانبیلی گفت: مدیر قوی شورایی از نظر من مدیری است که با کمترین ها بیشترین عملکرد را داشته و در حفظ و صیانت از اموال شورا کوشا باشد.

جامعه شورایی فریب بازی‌های سیاسی را نمی خورد

نماینده تهران در شورای عالی استان‌ها در ادامه خطاب به عارف، رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: مصاحبه شما در حمایت از شوراها را خواندم. چقدر دلسوز شده‌اید اما چرا اینقدر دیر.

وی ادامه داد: چرا زمانی که سپنتا نیکنام عضو شورای شهر یزد را با مشکل مواجه کردند وارد نشدید و چرا زمانی که شهلا را سلاخی کردند نبودید.

قانبیلی اضافه کرد: جامعه شورایی آنقدر بالغ شده است که دیگر فریب بازیهای سیاسی را نمی‌خورد و البته شاید بتوانید همکارانتان در مجلس را فریب دهید ولی شورا فریب این بازیها را نمی‌خورد.

نماینده تهران در شورای عالی استانها خطاب به رئیس جمهور و با انتقاد از عملی نشدن وعده طرح منابع پایدار شهرداری ها افزود: سه سال پیش قول دادید طرح منابع پایدار شهرداری و مدیریت یکپارچه شهری را در کوتاه‌ترین زمان به مجلس ارائه کنید.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: ما از قولهایتان گذشتیم، لااقل در روز شوراها تبریک خشک و خالی می‌گفتید تا دل خادمان بی‌منت مردم در جامعه شورایی به همین تبریک‌ها خوش باشد.

وی گفت: در این دو سال باقیمانده از دولت به اصطلاح تدبیر و امیدتان تدبیری کنید تا امید در جامعه شورایی زنده شود.

قانبیلی در بخشی از سخنان خود با اشاره به پیامکی مبنی بر مصوبه هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها در مورد حضور الزامی اعضا در جلسات هم اندیشی، گفت: در این پیامک تاکید شده که حضور اعضا در این جلسات الزامی است و عدم حضور آنها غیبت غیرموجه محسوب می‌شود؛ این اقدام خلاف ماده ۲۰ آئین‌نامه داخلی شورای عالی استان ها و بند ٩ ماده ٢ دستورالعمل شرح وظایف هیات رییسه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا