اهل‌بیت(ع) تفسیر قرآن هستند


 اهل‌بیت(ع) تفسیر قرآن هستند

حجت‌الاسلام قرنی گفت: تفسیرعرفانی در ائمه معصومین(ع) از جمله امام صادق(ع) یافت می‌شود زیرا همه ویژگی‌های انسان کامل قرآنی در آنها یافت می‌شود و در واقع قرآن همان عترت و عترت همان قرآن است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «قرنی» شامگاه جمعه ۷ تیر در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در 17 ربیع در سال 83 هجری به دنیا آمدند. ایشان در 30 سالگی به امامت رسیدند و 35 سال هدایت مسلمانان را برعهده داشتن و پس از شهادت در بقیع به خاک سپرده شدند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام صادق(ع) با یک سوگ‌نامه در رابطه با حدیث ثقلین آغاز می‌شود. تصریح کرد: این روایت دو قرائت دارد که یکی از آنها درباره ثّقلین است، یعنی پیامبر(ص) فرمود من از بین شما می‌روم و ‌بین شما دو چیز را قرار می‌دهم و آن جن و انس است و پیامبر(ص) وائمه(ع) برای آن ها حجت اند و دیگری ثِقلین است، یعنی من بین شما دو وزنه وزین را که همان قرآن و عترت است، می‌گذارم که این قرائت صحیح تر است.

وی درباره رابطه قرآن و عترت(ع) بیان کرد: رابطه بین این دو یکی از منظر قرآن و دیگری برهان و حکمت است. مفسران با ذوق قرآن را به سبک‌های مختلفی تفسیر کرده‌اند و به تشریح این مسئله پرداخته‌اند.

حجت الاسلام قرنی درباره انواع تفسیرها ابراز کرد: یکی تفسیر قرآن به قرآن است مانند المیزان علامه طباطبایی، دیگری تفسیر قرآن با سنت و احادیث است، تفسیر دیگر با عقل است که بسیار خطرناک و از نظر خداوند به هیچ وجه قابل قبول نیست چون یکی از چیزهایی که حرام است تفسیر به رای است، تفاسیر دیگر حکمی، عرفانی و انفسی است.

استادحوزه علمیه درباره تفسیر عرفانی تاکید کرد: منظور از تفسیر عرفانی این است که قرآن در نفس شخص پیاده شده به گونه‌ای که خود تبدیل به تفسیر می‌شود و می‌توان تمام ویژگی‌هایی که در کتاب الهی آمده در این فرد دید. انسان کامل تفسیر قرآن کریم است و چنین افرادی فقط اهل بیت(ع) هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تفسیرهای که نام برده شد ائمه معصومین(ع) خود قرآن ناطق هستند و تمام ویژگی‌هایی که در کتاب خدا آمده در آنها یافت می‌شود و قرآن همان عترت و عترت همان قرآن است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟