بیش از چهار هزار تن نخود از مزارع کرمانشاه برداشت شد


بیش از چهار هزار تن نخود از مزارع کرمانشاه برداشت شد

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری حدود 10 هزار و 700 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت نخود پاییزه رفته بود که از این سطح زیرکشت؛ تاکنون حدود چهار هزار تن نخود برداشت شده است.

شهرام آشتاب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال زراعی ۹۹-۹۸ این مدیریت برنامه کشت ۱۳ هزار هکتار نخود پاییزه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ارقام نخود کشت شده در شهرستان کرمانشاه را عمدتاً منصور، عادل، آزکان و هاشم عنوان کرد و گفت: توسعه کشت نخود پاییزه علاوه بر افزایش تولید و تأثیر مثبت آن بر اقتصاد خانواده‌های کشاورزان، از بارندگی‌های پاییزه و فصل زمستان استفاده می‌نماید.

وی اظهار داشت: با توجه به مقاومت نسبی این ارقام به بیماری برق زدگی تا حد زیادی از خسارت این بیماری جلوگیری شده و تولید پایدار را برای کشاورزان در بر خواهد داشت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه گفت: برداشت نخود از مزارع این شهرستان از اواخر خردادماه شروع شده و تاکنون ۲ هزار و ۸۸۷ هکتار از این مزارع به صورت مکانیزه و یک هزار و ۹۴۶ هکتار به صورت دستی با نظارت اکیپ‌های کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه برداشت شده است.

آشتاب اظهار داشت: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های بذرکار صورت گرفته که این اقدام علاوه بر کاهش هزینه‌های کارگری باعث افزایش قابل توجه عملکرد محصول شده است.

استان کرمانشاه در مجموع ۹۹۵ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان ۳۱۱ هزار هکتار آن در شهرستان کرمانشاه است.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی