معاون ناجا از فرودگاه سبک کاشمر بازدید کرد


معاون ناجا از فرودگاه سبک کاشمر بازدید کرد

مشهد- ایرنا- معاون عملیات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به همراه فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کشور در کاشمر بازدید کرد.

سردار حسین ساجدی نیا در این بازدید با ابراز خرسندی از حضور بخش خصوصی در زمینه تامین زیر ساختهای توسعه ابراز امیدواری کرد که بتوان از امکانات و تجهیزات موجود بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای همکاری نیروی انتظامی با فرودگاه سبک کاشمر باید ابتدا بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم صورت گیردافزود: به این نتیجه رسیده‌ایم که در عملیات نیروی انتظامی پهپاد بهتر از هواپیما جوابگوست.

مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز نیز در این بازدید گفت: عملیات ساخت این فرودگاه از اسفندماه سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار و با ساخت برج مراقبت، آشیانه و ساختمان اداری با دو هزار مترمربع زیربنا و باند پرواز آغاز شد.

محمدرضا کاویانی افزود: این نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کشور است و امکان فرود هواپیمای سبک نیز در این مجموعه وجود دارد.

وی ادامه داد: با پیگیری‎های انجام شده و با نظر مساعد سازمان هواپیمایی کشور مجوز هواپیماهای کم عرض گرفته شده که در این راستا ۷۷ هکتار دیگر به مساحت مجموعه اضافه شده است.

مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز گفت: تاکنون مجوز آموزشگاه خلبانی فوق سبک و سبک را اخذ کرده‎ایم و همچنین کد OIMQ از سوی سازمان جهانی بین‌المللی هوایی برای این فرودگاه در نظر گرفته شده و این کد اختصاصی فرودگاه کاشمر در تمام دنیا به رسمیت شناخته می‌شود.

کاویانی افزود: با توجه به هزار و ۴۵۰ متر طول باند و ۲۲.۵ متر عرض باند این فرودگاه در حال حاضر هواپیماهایی با کمتر از ۷۰ نفر مسافر می‎توانند در فرودگاه کاشمر فرود بیایند.

وی تاکید کرد: آماده هرگونه همکاری با نیروی انتظامی هستیم و در صورت نیاز این فرودگاه به طور رایگان در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد.

مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز با انتقاد از بی‎مهری‎های مسئولان نسبت به این فرودگاه گفت: به رغم ظرفیت و موقعیتی که با احداث این فرودگاه برای کاشمر ایجاد شده اما مسئولان شهرستان هیچ گونه حمایتی نکرده‎اند.

کاویانی‬ افزود: هم‬ اکنون‬ برای افزایش تعداد هواپیما و گسترش فرودگاه با کمبود اعتبار و سرمایه مواجه هستیم و اگر‬ نه می‬ ‏توانستیم حتی کلاس‎های آموزش خلبانی را در این فرودگاه برگزار کنیم تا دانشجویان شرق کشور برای آموزش مجبور نباشند به تهران بروند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه فرودگاه کاشمر آمادگی آموزش دانشجویان رشته خلبانی را دارد اما تاکنون هیچکدام از دانشگاهها نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نکرده‎اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: امنیت مردم، جامعه و کشور خط قرمز پلیس است و با هر عاملی موثر در ایجاد ناامنی برخورد خواهیم کرد.

سردار محمد کاظم تقوی افزود: نیروی انتظامی آمادگی دارد ماموریت‎های خود را برابر قوانین به خوبی انجام دهد و اکنون شرایط خوبی در استان حاکم است هرچند در برخی از جرائم رشد داشته‎ایم اما در راستای رضایتمندی مردم به سمت کاهش جرائم می‎رویم.

فرمانده انتظامی استان سرقت را از جمله جرائم آزار دهنده در استان عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال ناجا ۱۲ اولویت را ابلاغ کرده و براساس این اولویت‎ها ماموریت‌ها و طرح‌ها اجرا و پیگیری می‌شود تا رضایت‌مندی مردم را کسب کنیم.

تقوی افزود: در برخورد با جرائم، نیروی انتظامی به سهم خود اقدامات لازم را انجام می‌دهد و بدون شک با همدلی و همراهی مسئولان و انجام اقداماتی در خصوص رونق و شکوفایی اقتصادی، کاهش جرائم را شاهد خواهیم بود.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)