حمل و نقل شهری کیش زیر ذره بین


حمل و نقل شهری کیش زیر ذره بین

کیش - ایرنا- مدیر حمل و نقل عمومی کیش از فراگیری و تشدید پایش جامع بر وسائط نقلیه عمومی با رویکرد ارائه خدمات مطلوب به مردم خبرداد.

امیر ترکاشوند روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا: افزود: در اجرای این طرح، نظافت داخلی خودرو، نحوه رفتار راننده با سرنشین، نرخ کرایه، وضعیت سامانه خنک کننده، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، کارت تردد و سایر موارد بدقت پایش و بررسی می شود.

وی اضافه کرد: ضمن نظارت محسوس و نامحسوس، نحوه خدمات رسانی رانندگان وسائط نقلیه عمومی جزیره کیش در روند تمدید مجوز فعالیت آنان منظور خواهد شد و با متخلفان برخورد می شود.

وی توضیح داد: این طرح با توجه به شکایات و انتقادات کیشوندان و گردشگران از تعدادی از رانندگان در زمینه نظافت داخلی خودرو، نحوه برخورد راننده با مسافران و حتی ماموران نظارت و اخذ کرایه اضافی به اجرا گذاشته شده است.

ترکاشوند همچنین، بر لزوم نظارت و مسئولیت پذیری مدیران آژانس های تاکسی و مینی بوس رانی و همکاری بیشتر با مدیریت حمل و نقل عمومی کیش تاکید کرد و این نظارت را در کاهش تخلفات رانندگان ضروری دانست.

وی با اعلام اینکه در آینده ای نزدیک دو مرکز نظارت حمل و نقل عمومی در مناطق پر تردد و سیاحتی کیش ایجاد می شود، افزود: این کیوسک ها به منظور ارتباط بیشتر کیشوندان و گردشگران با مسئولان حمل و نقل عمومی کیش ایجاد می شود و مراجعه کنندگان می توانند از طریق این کیوسک ها در خصوص اشیاء گمشده در تاکسی ها و مینی بوس ها و یا ارائه پیشنهادات و یا انتقادات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به موارد تخلف مبنی بر واگذاری تاکسی به افراد غیرو درگیری با مامور نظارت گفت: مالکان و صاحبان مجوز حق واگذاری وسائط نقلیه خود به دیگران را ندارند و در صورت مشاهده این تخلف مجوز فعالیت دارند تاکسی باطل خواهد شد.

راه اندازی تاکسی اینترنتی در کیش

مدیر حمل و نقل عمومی کیش همچنین از راه اندازی تاکسی اینترنتی در کیش خبر داد و افزود: با توجه به تجربه موفق تاکسی های اینترنتی در اکثر شهرهای پر تردد و گردشگری که مسافران با نظم بیشتری جابجا می شوند، در جزیره کیش نیز جای خالی تاکسی اینترنتی احساس می شد. لذا تحقق این طرح در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: با راه اندازی تاکسی اینترنتی می توان از وقوع ناهنجاری هایی در این زمینه، از جمله اخذ تریپ و یا دریافت کرایه اضافه را کنترل کرد.
مدیر حمل و نقل عمومی کیش با بیان اینکه بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش نیز از روز پنجشنبه ۲۰ تیر آغاز می شود: تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی کیش اولین تصویر ساز از جزیره زیبای کیش برای گردشگران در مبادی ورودی فرودگاه و بندرگاه هستند و در این زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی کیش باید با کیفیت شایسته تری به مسافران خدمات رسانی کنند تا خاطره های زیبای ماندگار را در اذهان گردشگران ثبت شود.
وی افزود: در ایام جشنواره تابستانی ۷۹ دستگاه مینی بوس، ۱۲۸ تاکسی خطی و ۵۵۹ تاکسی تلفنی به گردشگران، خدمات رسانی می کنند. علاوه بر افزایش نظارت ها و بازرسی وضعیت ظاهری وسایل حمل و نقل عمومی، مدیران آژانس ها و یا نمایندگان شرکت ها تا پایان برنامه جشنواره به منظور نظارت دقیق بر عملکرد رانندگان تابعه، هرشب و به طور متناوب مقابل تالار شهر مستقر خواهند بود.
ترکاشوند در ادامه گفت: گشت های شیفت شب نیز سرویس دهی وسایل حمل و نقل عمومی را کنترل و نظارت می کنند.
او اعلام کرد: کیشوندان و گردشگران محترم می توانند از طریق سامانه ۱۴۱ و یا تماس با شماره تلفن های ۴۴۴۲۳۴۱۳-۰۷۶ و ۴۴۴۲۰۰۸۶-۰۷۶ انتقادات و پیشنهادات خود را با مسئولان حمل و نقل عمومی کیش مطرح کنند.

۱۳۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل