برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمندان ایرانی در اسپانیا


برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمندان ایرانی در اسپانیا

نمایشگاه نقاشی آثار هنرمندان بیش از 20 کشور دنیا از جمله هنرمندان ایرانی در مالاگای اسپانیا برپا شد.

برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمندان ایرانی در اسپانیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، نمایشگاه نقاشی آثار هنرمندان بیش از ۲۰ کشور دنیا از جمله هنرمندان ایرانی در اسپانیا برپا شد.
در این نمایشگاه که از ۹ تیر آغاز شده و تا ۲۶ مرداد در شهر مالاگا ادامه خواهد داشت، بیش از ۵۰ اثر از هنرمندان ایرانی در سبک‌های آبستره، خط، نقاشی خط و تابلو‌های قلم کاری به نمایش عموم گذاشته شده است.
خانم مارگو لوپز مسوول برگزاری این نمایشگاه با ابراز خرسندی از حضور آثار هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه گفت: آثار فاخر هنرمندان خلاق و صاحب سبک و قریحه ایرانی در این نمایشگاه و استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از این اثار فرصت بسیار خوبی برای معرفی هنر متعالی هنرمندان ایرانی است.
خانم مهین اسکندری "مسوول ایرانی" و عضو کمیته اجرایی این نمایشگاه نیز گفت: تردید ندارم ظرفیت هنری کشور ما این فرصت را دارد در هر گوشه‌ی جهان نمایشگاه اثار هنری برپا باشد و اثری از ایران در آن حضور یابد و این تبلور این نظریه است که "هنر نزد ایرانیان است و بس".
مریم سلمان از هنرمندان ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت:: بازدید کنندگان اثار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه از دیدن اثار ایرانی و تاثیران هنر ایرانی _ اسلامی در این اثار بسیار ابراز رضایت داشتند و سوالات زیادی در خصوص پیشینه اثار هنری در کشورمان داشتند.
وی گفت: با دعوت نماینده سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (UNESCO) قرار است نمایشگاه دیگری در کشور ایتالیا از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ مهر برگزار شود.
شهر بندری مالاگا (Málaga) ششمین شهر پرجمعیت اسپانیا با بیش از ۵۵۰ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب دریای مدیترانه و در ۱۰۰ کیلومتری تنگهٔ جبل الطارق واقع شده است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پوتین: موشکهایی می‌سازیم که هر نوع سپر دفاعی را منهدم کند