اتحادیه آفریقا منطقه آزاد تجاری تشکیل می دهد


اتحادیه آفریقا منطقه آزاد تجاری تشکیل می دهد

شفقنا- رهبران کشورهای قاره آفریقا امروز (دوشنبه) از تشکیل “منطقه آزاد تجاری” در این قاره با توان یکپارچه سازی 1.3 میلیارد نفر و خلق یک قطب اقتصادی 3.4 تریلیون دلاری خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری “العربی الجدید”، مقامات کشورهای آفریقایی دیروز (یکشنبه) در نشست سران “اتحادیه آفریقا” در نیجریه پس از چهار سال مذاکره توافق کردند که یک قطب تجاری […]

اتحادیه آفریقا منطقه آزاد تجاری تشکیل می دهد

شفقنا- رهبران کشورهای قاره آفریقا امروز (دوشنبه) از تشکیل “منطقه آزاد تجاری” در این قاره با توان یکپارچه سازی ۱.۳ میلیارد نفر و خلق یک قطب اقتصادی ۳.۴ تریلیون دلاری خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری “العربی الجدید”، مقامات کشورهای آفریقایی دیروز (یکشنبه) در نشست سران “اتحادیه آفریقا” در نیجریه پس از چهار سال مذاکره توافق کردند که یک قطب تجاری متشکل از ۵۵ کشور تشکیل دهند و مقرر شد که مقر این منطقه آزاد تجاری در”غنا” باشد. مذاکرات دقیق تر در خصوص چگونگی اجرای این توافق همچنان ادامه دارد.

پیش بینی می شود این منطقه آزاد تجاری که در نوع خود بزرگ ترین منطقه تجاری خواهد بود، نقشی کارگشا در فعال سازی امکانات این قاره و گسترش تجربیات داشته باشد.

اقتصاددانان بر این باور هستند که همچنان چالش های فراوانی چون خطوط مواصلاتی فرسوده، آشفتگی و درگیری در بسیاری از مناطق، محدودیت های اداری و فساد پیش روی این توافق وجود دارد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)