تعیین نقش و وظایف دستگاه ها در در حوزه اجتماعی


تعیین نقش و وظایف دستگاه ها در در حوزه اجتماعی

استاندار کرمان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد: نیازمند تعیین نقش و وظایف دستگاه ها در در حوزه اجتماعی هستیم

کد خبر: 88610 ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۰۰:۴۴:۵۹

استاندار کرمان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد: نیازمند تعیین نقش و وظایف دستگاه ها در در حوزه اجتماعی هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر، استاندار کرمان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد:
"تعیین نقش و وظایف دستگاه ها در در حوزه اجتماعی"

استاندار کرمان گفت: در برنامه ششم توسعه کشور ضمن تعیین اهداف حوزه اجتماعی، نقش دستگاه ها نیز تعیین شده و دستگاه ها باید به وظیفه خود در این حوزه عمل کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدجواد فدائی شامگاه یکشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با حضور معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: مواردی که در برنامه ششم توسعه و در حوزه مسایل اجتماعی دولت را مکلف کرده و از نظر ما مبهم است باید از دفتر اجتماعی استعلام شوند.

*** سرعت رشد آسیب های اجتماعی زیاد است

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه سرعت آسیب های اجتماعی رو به افزایش بوده و برنامه های رفع آسیب ها متناسب با رشد این آسیب ها نیست، گفت: آسیب های حوزه اجتماعی به سمت زنانه شدن و دخترانه شدن سوق پیدا کرده است و میزان این آسیب ها برای جامعه و خانواده چند برابر است.

فاطمه السادات حسینی با اشاره به اینکه برای پایه دهم طرح سفیران فرهنگی و آموزش مهارت ها را خواهیم داشت، تاکید کرد: طرح ریحان دراستان کرمان بر مبنای برنامه های روانشناختی، جامعه شناختی و کارآفرینی طرح ریزی شده است.

وی بر صدور مجوز مرکز ماده 16 بانوان تاکید کرد وادامه داد: لازم است که اعتبار بیشتری به مراکز کاهش آسیب مواد مخدر اختصاص یافته و در کنار آن حمایت از زنان زندانی و خانواده هایی که همسر آنها در زندان به سر می برند، نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با تاکید بر اینکه طرح تولید محتوای الکترونیکی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را دنبال می کنیم ی یادآور شد: طرح آموزش و مشاوره خانواده برای تمامی کارکنان و دستگاه ها یاجرایی به زودی در استان کرمان ابلاغ می شود که می تواند یک طرح ملی در سطح کشور مطرح شود.

***برنامه اجتماعی مشخص و مدون وجود ندارد

براساس این گزارش مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه موضوعات و مسائل اجتماعی در کشور ما هر روز متنوع تر و پیچیده تر می شوند، برنامه اجتماعی مشخص و مدون که ماموریت های هر دستگاه را مشخص کند و در باه زمانی مناسب قابل رصد باشد، نداریم.
عباس صادق زاده با تاکید بر اینکه لازم است که سازمان اجتماعی به عنوان محور مدیریت اجتماعی جامعه به این خلاء بی برنامگی در موضوعات اجتماعی توجه داشته باشد، خاطرنشان کرد: لازم است که یک برنامه اجتماعی کامل کشوری و یک برنامه اجتماعی متناسب با شرایط استان ها و متناسب با فرهنگ و سلایق جوامع پیش بینی شود تا بر این اساس بتوانیم مسائل اجتماعی را در استان ها دنبال کنیم.
وی بر تعیین نقش هر یک از دستگاه ها در راستای برنامه جامع اجتماعی کشور تاکید کرد و ادامه داد: برخی دستگاه ها به صورت مستقیم و برخی دستگاه ها به صورت غیرمستقیم در این حوزه مسئولیت دارند که این نقش باید به صورت کامل تبیین و مشخص شود.

انتهای پیام/



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من که مغزم درد گرفت / شما فهمیدی چی نوشته ؟