2 شکارچی متخلف در سرپل ذهاب دستگیر شدند


2  شکارچی متخلف در سرپل ذهاب دستگیر شدند

قصرشیرین- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب از دستگیری 2 شکارچی متخلف شکار و زنده گیری سهره طلایی در این شهرستان خبرداد.

شهرام مظفری زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط بانان سرپل ذهاب در گشت و بازرسی خود از منطقه موفق به دستگیری یک اکیپ از شکارچیان غیرمجاز سهره طلایی در شهرستان شدند.
وی اظهار داشت: این اکیپ توسط اهالی روستای "رمکی" از بخش مرکزی سرپل ذهاب و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس محیط اداره حفاظت زیست سرپل ذهاب گفت: از این متخلفان شکار، ۶ قطعه سهره طلایی و ۲ رشته دام زنده گیری سهره به همراه ۲ عدد قفس کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: این اکیپ متخلف شکار و زنده گیری سهره طلایی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شهرستان شدند.

سهره طلایی پرنده‌ای است با بال‌های زرد و سیاه، دم سیاه و سفید، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می‌گراید.

سرپل ذهاب دارای منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز با سه هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت، بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای گرمسیری دارای وحوش فراوان است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می‌رود.
از جانوران موجود در این منطقه می‌توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.
همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه‌های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.
سرپل ذهاب با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع است.
۳۰۱۲/۷۳۹۹/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...