در هلمند 9 طالب کشته و یک انبار عظیم مواد مخدر نابود شد


در یک عملیات نیروهای امنیتی کشور در ولایت هلمند نه تن از جنگجویان گروه طالبان کشته شده اند و یک انبار مواد مخدر شان نابود گردید. منابع امنیتی می گویند، نیروهای ویژه امنیتی یک عملیات محاربوی را در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند راه اندازی نمودند که در نتیجه عملیات متذکره نه تن از جنگجویان گروه طالبان کشته شده اند. این منبع افزود، در جریان...

در هلمند 9 طالب کشته و یک انبار عظیم مواد مخدر نابود شد

در یک عملیات نیروهای امنیتی کشور در ولایت هلمند نه تن از جنگجویان گروه طالبان کشته شده اند و یک انبار مواد مخدر شان نابود گردید.

منابع امنیتی می گویند، نیروهای ویژه امنیتی یک عملیات محاربوی را در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند راه اندازی نمودند که در نتیجه عملیات متذکره نه تن از جنگجویان گروه طالبان کشته شده اند.

این منبع افزود، در جریان این عملیات ۸۸۴ کیلوگرام مواد مخدر نوع (تخم خشخاش)، یک کیلو گرم تریاک و یک کیلو گرم چرس نیز توسط نیروهای امنیتی کشور تخریب گردیده است.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان موقعیت دارد و یکی از ناامن ترین ولایت های کشور محسوب می شود و در حدود ۳۰ درصد جنگ در این ولایت جنگ تریاک است.

در هلمند 9 طالب کشته و یک انبار عظیم مواد مخدر نابود شد
بر اساس آمار ها، ولایت هلمند در حدود ۴۰ در صد کل تریاک جهان را تولید می کند. در کنار طالبان که همیشه یک تهدید جدی برای مردم این ولایت بوده گروه های وابسته به مافیای نیز در این ولایت تبدیل به دشمنان درجه یک نیروهای امنیتی شده اند.

بیشترین نفع را از تریاک در ولایت هلمند طالبان می برند و از گذشته تا اکنون تریاک بزرگترین منبع تمویل کننده طالبان بوده است

آمار ها نشان میدهد که افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است که اصلی ترین مرکز آن ولایت هلمند به حساب می آید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...