بمب ویتامین C: با این معجون با سرما خوردگی و سرطان خداحافظی کنید


معجونی که در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش می‌دهیم یک بمب ویتامین C است به این دلیل که کم کم به انتهای تابستان نزدیک می‌شویم و پاییز، این فصل دل انگیز و رنگارنگ در راه است. اما پاییز زیبا علاوه بر رنگ‌های دلنشین معمولا با خود سرماخوردگی و آلرژی فصلی به همراه می‌آورد. بنابراین […] نوشته بمب ویتامین C: با این معجون با سرما خوردگی و سرطان...

بمب ویتامین C: با این معجون با سرما خوردگی و سرطان خداحافظی کنیدبمب ویتامین C: با این معجون با سرما خوردگی و سرطان خداحافظی کنید
6+

معجونی که در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش می‌دهیم یک بمب ویتامین C است به این دلیل که کم کم به انتهای تابستان نزدیک می‌شویم و پاییز، این فصل دل انگیز و رنگارنگ در راه است. اما پاییز زیبا علاوه بر رنگ‌های دلنشین معمولا با خود سرماخوردگی و آلرژی فصلی به همراه می‌آورد.

بنابراین بسیار مهم است تا در این فصل مراقب سیستم بدنی مان باشیم تا ویروس‌ها نتوانند شیرینی پاییز را برایمان تلخ کنند. خوشبختانه برای بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن راه‌های بسیار راحتی وجود دارد که مورد تایید پزشکان نیز هست. احتمالا مادر بزرگ و پدر بزرگ‌های ما از این دستورات زیاد استفاده کرده اند که یکی از آن‌ها بمب ویتامین C است.

بمب ویتامین C

بمب ویتامین C: با این معجون با سرما خوردگی و سرطان خداحافظی کنید

بمب ویتامین C: با این معجون با سرما خوردگی و سرطان خداحافظی کنید

این معجون بسیار خوشمزه و بمب ویتامین C را می‌توانید با صرف حداقل زمان تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مواد مورد نیاز:

۵۰۰ گرم کشمش۵۰۰ گرم برگه زردآلو۵۰۰ گرم آلو بخارا۲ فنجان مغز گردو۵۰۰ گرم انجیریک عدد لیمو با پوست۵۰۰ گرم عسل

به جز عسل بقیه مواد را در غذا ساز میکس کرده و سپس عسل را نیز اضافه کنید و آنقدر مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر یکدست شود.

بمب ویتامین C را در یک ظرف شیشه‌ای درب دار ریخته و در یخچال نگه داری کنید و روزی ۳ وعده، به اندازه ۱ قاشق غذا خوری نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی میل کنید.

این معجون یک بمب ویتامین C پر از عناصر سالم و مقوی است که موجب تقویت سیستم ایمنی کودکان و بزرگسالان می‌شود.

تاثیر باورنکردنی بمب ویتامین C بر سرطان کولون

مزایای ویتامین C دور از دسترس نیست و حتی بدون اینکه نیاز باشد پزشک باشید می‌توانید آن‌ها را بدانید. بسیاری از ما ویتامین C را برای بهبود سریع تر سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت کلی بدن استفاده می‌کنیم. این امر در فصل شیوع آنفولانزا که اکثر مردم مبتلا می‌شوند و با عطسه دیگران را نیز مبتلا می­ کنند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

برخلاف سرطان سینه و ریه، توجه زیادی به سرطان کولون نمی‌شود این در حالی است که از هر ۲۱ مرد و ۲۳ زن حدوداً یک نفر به این سرطان مبتلا می‌شود.

با رسیدن به ۵۰ سالگی خطر ابتلا به این بیماری نیز افزایش می‌یابد. ویتامین C به عنوان یک ماده مغذی قوی و یک آنتی ­اکسیدان، توانایی عمل بر روی فرایندهای مورد نیاز برای رشد سرطان را دارد.

بسیاری از مردم ویتامین C را به اندازه کافی دریافت نمی‌­کنند. حال پس از دانستن اهمیت و تاثیر بمب ویتامین C بر سرطان کولون در نت نوشت شما باید آن را در رژیم غذایی خود ­پررنگ تر کنید.

سرطان کولون چیست؟

سرطان کولون دومین قاتل پیش رونده سرطان در ایالات متحده آمریکا، بر روی روده بزرگ یا راست روده اثر می‌گذارد. دو عامل استرس اکسیداتیو یا التهاب نقش مهمی در ایجاد سرطان دارند.

ویتامین C می‌­تواند باعث کاهش سطح هر دو عامل شود. این ماده مغذی حتی با جهش ­های مشترک ژنی در سرطان کولون مبارزه می‌کند.

ویتامین C، مقدار PH سلول‌های روده را کاهش می‌دهد و از این طریق باعث جلوگیری از رشد و گسترش سلول‌های سرطانی می‌شود که این بهترین عمل برای کمک به سیستم ایمنی بدن در کنترل بیماری است.

سرطان کولون، کولون و رکتوم (راست روده)، یعنی دو قسمت اصلی روده بزرگ را درگیر می‌کند.

عوامل خطرساز برای این بیماری شامل: کولیت اولتراتیو، التهاب روده و سابقه ارثی بیماری می‌­باشد.

در افرادی که غذاهای چرب می‌­خورند یا سیگار می‌کشند خطر ابتلا به بیماری افزایش می­ یابد. از طرفی پلیپ‌های کولورکتال خطر ابتلا را افزایش می‌دهند اما اگر سریع تشخیص داده شوند می‌­توان قبل از سرطانی شدن شان آن‌ها را از روده برداشت. به همین دلیل انجام کولونوسکوپی (colonoscopy) منظم بسیار مهم است.

تاثیر بمب ویتامین C بر سرطان کولون چگونه است؟

مبارزه با استرس اکسیداتیو

بالا بودن سطح استرس اکسیداتیو در انسان باعث ایجاد تومورهای بدخیم کولون می‌شود. این پدیده به دلیل وجود گونه­‌های فعال اکسیژن است که آنزیم­‌های مسیرهای مضر را فعال می­‌کنند. به دنبال فعال شدن آنزیم‌ها، رشد سلول­‌های سرطانی افزایش می‌­یابد و رشد بیش از حد آن­‌ها باعث ایجاد تومورهای بدخیم می‌شود.

کنترل جهش ژنی

بیش از ۵۰ درصد سرطان­‌های کولون ناشی از یک از دو جهش ژنی KRAS یا BRAF است. با توجه به مجله Science دوزهای بالای ویتامین C این جهش ­ها را انتخاب می­ کنند و از بین می‌برند. به این صورت که ویتامین C سلول­‌های متخلف را شناسایی می­‌کند و آن­‌ها را بدون آسیب رساندن به سلول­‌های طبیعی نابود می‌کند.

کاهش التهاب

التهاب نیز مانند استرس اکسیداتیو باعث ایجاد سرطان می­ شود. در واقع بالا رفتن سطح پروتئین واکنش ­پذیر C که نشان گر التهاب است، با تومورهای کولورکتال ارتباط دارد. اما از آن جایی که خواص آنتی ­اکسیدانی ویتامین C نیز باعث التهاب می­‌شود، باید این سطوح مدیریت شوند.

کاهش pH

pH روی رشد سلول­‌های سرطانی تاثیر می‌گذارد. محققان در مطالعه ­ای درباره­‌‌ فیزیولوژی سلول و بیوشیمی آن در سال ۲۰۱۷ متوجه شدند که ویتامین ث می‌تواند باعث کاهش pH درون سلولی سلول­‌های روده شود. این در حالی است که سلول­‌های سرطانی برای رشد و گسترش به pH بالا نیاز دارند در نتیجه با pH پایین القا شده توسط ویتامین C، تشکیل تومور آهسته یا کاملاً متوقف می­‌شود.

سیستم ایمنی را تقویت می­ کند

پیشگیری از سرطان با حمله به آن امکان پذیر نمی‌­باشد. اولین خط دفاعی بدن سیستم ایمنی بدن است که باید قوی باشد. آیا ویتامین C می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند؟ ویتامین c باعث تعدیل و تنظیم پاسخ­‌های ایمنی بدن می­ شود و با تنظیم کردن ژن­ ها، سلول‌های سفید خون کار خود را بهتر و بیشتر از قبل انجام می‌دهند و عملکرد سلول‌های قاتل طبیعی (natural killer cells) نیز بهبود می‌یابند.

تحقیقات بسیاری درباره تاثیر ویتامین c بر سرطان کولون قبل از مصرف دوزهای بالای Vitamin C به عنوان درمان اصلی برای سرطان کولون مورد نیاز است. تا آن زمان، قدرت غذاهای غنی از ویتامین C را هرگز نادیده نگیرید.

علاوه بر این بعد از پا گذاشتن به ۵۰ سالگی، هر ده سال یکبار یک کولونوسکوپی انجام دهید اما اگر سابقه ارثی سرطان روده بزرگ دارید، ممکن است نیاز به تکرار بیشتر داشته باشید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیا واقعا غمباد می‌گیریم؟