رویاهای 15 سالگی


کوری گائوف، پدیده نوجوان و شگفتی‌ساز این دوره از تنیس زنان ویمبلدون با راهیابی به دور چهارم این گرند اسلم توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

رویاهای 15 سالگی

کوری «کوکو» گائوف، پدیده نوجوان و شگفتی‌ساز این دوره از تنیس زنان ویمبلدون پس از ادامه دادن به شگفتی‌سازی‌هایش با رقم زدن بازگشتی تماشایی در دور سوم این رقابت‌ها در سنترکورت، گفت که زندگی‌اش در عرض تنها چند ثانیه تغییر کرده است.
این تنیسور 15 ساله با حفظ خونسردی خود، در حالی که مقابل حریف اسلوونیایی خود پولونا هرکوگ، یک ست عقب افتاده بود، در نهایت بازی را برد.
بازگشت او به بازی برای جبران ست باخته، باعث طولانی شدن بازی تا حدی شد که برگزار کنندگان ویملبدون مجبور شدند بازی اندی ماری و سرنا ویلیامز در بخش تنیس دوبل مختلط را به زمان دیگری موکول کنند. به این ترتیب ماری که هنوز در حال ریکاوری از عمل جراحی لگن‌اش قرار دارد، مجبور خواهد شد که در عرض 9 روز 11 بازی انجام دهد.
گائوف پس از بردن بازی گفت افتخار می‌‌کند که هواداران جمعه شب در سنتر کورت به جای سر دادن نام دو تنیسور بزرگی که قرار بود بعد از او در آن زمین بازی کنند، نام او را فریاد می‌زدند. پیروزی این نوجوان آمریکایی سبب شد که او حداقل 174 هزار پوند جایزه نقدی کسب کند که باعث خوشحالی زیاد این دختر دبیرستانی شد.
گائوف که هنوز امتحانات مدرسه‌ای تمام نشده و آنها را از راه دور انجام می‌دهد، اینکه به‌عنوان پدیده هفته اول رقابت‌های ویمبلدون معرفی شده است - اتفاقی که دلیل اصلی‌اش پیروزی او مقابل قهرمان 5 دوره این رقابت‌ها ونوس ویلیامز در دور نخست بوده - را اتفاقی دیوانه کننده توصیف کرد و گفت: «زندگی یک آدم فقط در عرض چند ثانیه می‌تواند تغییر کند.» در حالی که مادر گائوف قادر نبود اتفاق دراماتیکی که در سنتر کورت رخ می‌داد را تماشا کند، او توانست با تسلط بر اعصابش تحسین هواداران را برانگیزد.
او ادامه داد: «وقتی داشتم به زمین مسابقه می‌رفتم، یک جورهایی استرس نداشتم اما یک جورهایی هم تحت تأثیر جو آن قرار گرفته بودم. من واقعاً‌ داشتم در سنترکورت بازی می‌کردم که یکی از مقدس‌ترین زمین‌های ورزشی دنیاست. زمانی که 5 بر 2 عقب بودم، من به خودم می‌گفتم که می‌توانم جبران کنم. من فقط باید بر اعصابم مسلط می‌بودم، بریک کنم و بعد از آن ببینم که چه کاری می‌توانم انجام دهم.»
گروه زیادی از هواداران ساعت‌ها انتظار کشیده بودند تا بازی ماری ویلیامز را در پخش‌کننده‌های بزرگ هنمان هیل تماشا کنند اما در عوض صدای فریاد آنها زمانی بلند شد که ستاره کوچک و تازه‌وارد مسابقات، بازی را در سه ست با نتایج 6 بر3، 7 بر 6 و 7 بر 5 برد. او گفت: «خب من خوشحالم که آنها از تماشای بازی من لذت بردند. حتی زمانی که من عقب بودم، مردم روی سکوها از من حمایت می‌کردند و من قدردان حمایت‌شان هستم.»
با وجود جایزه نقدی قابل توجهی که برده، گائوف هنوز نمی‌داند که با این پول می‌خواهد چه کاری انجام دهد. او گفت: «ماشین بخرم؟ نه نمی‌توانم چون هنوز نمی‌توانم رانندگی کنم. البته راستش را بخواهید دلیل اصلی‌اش این است که من از پول خرج کردن متنفرم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین