نماینده مردم ایذه در مجلس از به تعویق نیفتادن زمان برگزار کنکور انتقاد کرد


نماینده مردم ایذه در مجلس از به تعویق نیفتادن زمان برگزار کنکور انتقاد کرد

اهواز- ایرنا- نماینده مردم شهرستانهای ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی از به تعویق نیفتادن زمان برگزاری آزمون سراسری دانشگاهها انتقاد کرد.

هدایت اله خادمی روز جمعه در حاشیه بازدید از حوزه های برگزاری آزمون سراسری شهرستان باغملک گفت: بعضی از شهرستان های خوزستان سیل زده بودند و داوطلبان امکان مطالعه را مانند دیگران نداشتند و در شهرهای جنوب غرب خوزستان سیل مانع از مطالعه دانش آموزان شده بود به همین دلیل سازمان سنجش می بایست این آزمون را به تاخیر می انداخت.

وی گفت: در رقابت کنکور حتی یک ساعت مطالعه هم می تواند در نتیجه کنکور تاثیر گذار باشد اما داوطلبان مناطق سیل زده روزها بلکه هفته های بسیاری را از دست داده بودند که در چنین شرایطی طرح دو فوریتی تقدیم مجلس شد و حق بود که مسئولان متوجه می شدند اما کمیسیون آموزش مجلس با این توجیه که کنکور ارشد را به تاخیر انداختند و امکان جابجایی کنکور سراسری وجود ندارد با آن مخالفت کرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از داوطلبان موافق این طرح که با من تماس داشتند از استان های غیر سیل زده بودند و تاکید داشتند به خاطر کمک به سیل زدگان و حضور در مناطق آسیب دیده از برنامه مطالعاتی خود عقب مانده بودند و این طرح می توانست در جبران مشکلات این داوطلبان هم موثر باشد اما با مخالفت با فوریت این طرح، از دستور مجلس خارج شد.

خادمی همچنین با اشاره به اختصاص سهمیه ویژه مناطق سیل زده در آزمون سراسری گفت: در گفت و گوهایی که با دولت و وزارت علوم داشتیم این قول داده شده که به مناطق سیل زده سهمیه بیشتری داده شود و چنانچه سهمیه ویژه ای به داوطلبان در لرستان و گلستان اختصاص داده باشند این حق برای داوطلبان خوزستانی هم قابل پیگیری است و این موضوع را بررسی می کنم.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در راه اندازی بیمارستان باغملک تعلل می کنند

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به ظرفیت پذیرش و اشتغال فارغ التحصیلان رشته علوم تجربی در وزارت بهداشت به ضرورت تکمیل بیمارستان باغملک اشاره کرد و اظهار داشت: بیمارستان باغملک چند سال پیش کلنگ زنی شد اما بعد از آن رها شد که با شروع کارم در مجلس شورای اسلامی، پیگیری هایی انجام دادم که هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی افزود: اما از وزارت بهداشت و بخصوص از دانشگاه علوم پزشکی اهواز بسیار گلایه دارم زیرا اراده‌ای برای افتتاح آن را ندارند و حاضرند سلامت مردم به خطر بیفتد اما بیمارستان باغملک به بهره برداری نرسد.

خادمی توضیح داد: آخرین طرح سوالی که از وزیر بهداشت داشتم منجر به پیگیری وضعیت این بیمارستان شد و صورتجلسه ای تنظیم شد که بیمارستان باغملک تا شهریور ماه امسال راه اندازی شود و در صورتی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز سنگ اندازی نکنند شاهد بهره برداری این بیمارستان در آینده نزدیک خواهیم بود.

نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند این وزارتخانه از حالت مصرفی خارج می شود

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با مهم دانستن نقش آموزش و پرورش در تولید نیروی انسانی کشور گفت: توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش قرار دارد و مدیرانی که آینده و سرنوشت کشور را می سازند محصول آموزش و پرورش هستند و اگر این وزارتخانه امکانات و ابزار مناسب را در اختیار داشته باشد می تواند در توسعه کشور نقش داشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن برشمردن سهم ایران از منابع طبیعی و انسانی دنیا تصریح کرد: ما هشت درصد از منابع طبیعی دنیا را در اختیار داریم و در حالی که یک درصد جمعیت دنیا در ایران ساکن هستند و نسبت به جمعیت ثروتمند ترین کشور هستیم اما در حال حاضر با مشکل بیکاری جوانان دهه شصتی و مدیریت غلط مواجهیم.

خادمی افزود: اگر نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند و این وزارتخانه را نه به عنوان یک وزارتخانه مصرفی بلکه یک وزارتخانه تولید کننده ارزشمندترین ثروت که همان نیروی انسانی است بشناسیم مشکلات کشور حل خواهد شد لذا بر همین اساس برای تعدیل مدارک معلمان نامه نگاری هایی به ریاست جمهوری داشته ایم زیرا اعتقاد دارم که هر چند گرفتن مدرک الزاماً باسواد شدن نیست اما دانشی ایجاد شده است که نتیجه آن باید برای معلمان محسوس باشد و اعمال مدارک می تواند برای فرهنگیان در هر مقطعی ایجاد انگیزه کند و به تولید علم کمک نماید.

وی با اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش و معرفی افراد پیشنهادی برای تصدی این کرسی دولت توضیح داد: برای وزارتخانه شخصی پیشنهاد شده که با پایان یافتن تعطیلات مجلس از او دعوت می شود تا نظراتش ابتدا در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرر بگیرد هرچند تعدادی از همکارانم موافق یا مخالف هستند اما هر گروه استدلال هایی برای موافقت یا مخالفت با شخص پیشنهادی دارند که در روزهای آینده بیشتر به این وزارتخانه حساس می پردازیم.

خادمی در پایان از مسئولین و دست اندرکاران برگزاری کنکور در شهرستان های ایذه و باغملک تقدیر کرد.

مجلس شورای اسلامی در جلسه ۳۰ اردیبهشت ماه با قید دو فوریت طرح تعویق کنکور سال ۹۸ مخالفت کرد.

۶۰۶۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها