فرماندار آران و بیدگل از هنرمند توانیاب سفیدشهری قدردانی کرد


فرماندار آران و بیدگل از هنرمند توانیاب سفیدشهری قدردانی کرد

کاشان- ایرنا- فرماندار آران و بیدگل عصر پنجشنبه همزمان با زادروز حضرت معصومه (س) به دیدار دختر هنرمند توانیاب سفیدشهری رفت و از این عضو افتخاری سازمان شهروندان جهانی قدردانی کرد.

فرماندار آران و بیدگل عصر امروز به مناسبت روز دختر در دیدار با فاطمه حمامی گفت: وی با هنرمندی تمام به همگان آموخته که خواستن، توانستن است و در کنار محدودیت‌های جسمی، شور و شعور زیستن را به روی کاغذ آورد تا با زیبایی نشان دهد که توانخواه بودن، مانع از مشارکت، استعداد و مسوولیت اجتماعی افراد نیست.

اسماعیل بایبوردی افزود: این دختر توانیاب ثابت کرد که آسمان هنر، سقفی برای پرواز ندارد و روح‌های بزرگ و بال‌های بلند به‌راحتی می‌توانند پرواز را بیاموزند.

وی یادآور شد: هنر گیراترین، زیباترین و اثرگذارترین زبان انتقال پیام بین انسان‌ها است و تاثیر هنر به ویژه نقاشی در روح انسان‌ها با هیچ پند و اندرزی قابل مقایسه نیست.

احمد حمامی نصرآبادی هم در ادامه ساخت گالری آثار هنری را از آرزوهای دخترش برشمرد و بیان کرد: با توجه به کوچک بودن فضای خانه، جایی برای نگهداری نقاشی‌های فاطمه نداریم.

وی اضافه کرد: زمینی ۵۰۰ متری خریداری کردیم تا آرزوی فاطمه برای گالری برآورده شود، آنجا نقاشی کند و نقاشی‌هایش را هم به نمایش بگذارد.

فرماندار آران و بیدگل نیز در ادامه این دیدار تاکید کرد که از هیچ کوششی برای ساخت گالری هنری فاطمه حمامی دریغ نخواهد شد.

فاطمه حمامی نصرآبادی دختر جوان توانیاب سفیدشهری که شعار خواستن، توانستن است را جامه عمل پوشانده و با درهم آمیختن رنگ و رویا شهرتی جهانی یافته، سال گذشته به عضویت افتخاری سازمان شهروند جهانی نیز درآمد.

وی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۷، اهل سفیدشهر از توابع شهرستان آران و بیدگل، از بدو تولد رنج توانخواهی را به دوش کشید و با قرار گرفتن در مراحل بالاتر رشد به همراهی خواهر دوقلو و مادر خود توانست دوره ابتدایی را پشت‌سر بگذارد.

پس از آن بود که به تدریج نقاشی را آغاز کرد تا اینکه برخی نقاشی‌هایش از چهره بازیکنان فوتبال ایرانی و خارجی که در فضای مجازی انتشار یافته بود، مورد توجه رسانه‌ها هم قرار گرفت.

وی گرچه توانخواه ۸۰ درصدی جسمی حرکتی محسوب می‌شود، اما تا جای ممکن کارهای روزانه خود را به کمک پاهای نحیفش انجام می‌دهد و با لغزش مدادهای رنگی بر روی کاغذ با کمک انگشتان پا علاقه‌ها، آرزوها و گاه دلتنگی‌هایش را نقش می‌زند.

این دختر هنرمند توانیاب پیش تر چند نمایشگاه نیز در آران و بیدگل، کاشان و اصفهان برگزار کرده بود.

زیبایی‌های طبیعت، مصیبت و حماسه محرم و عاشورا، تصویر بزرگان شهر و کشور و برخی چهره های سرشناس دنیای فوتبال از جمله تراوش های ذهن نوآور و توانمند فاطمه حمامی با کمک پاهایش در قاب تصویر است.

سفیدشهر با جمعیت بیش از هشت هزار نفر از توابع شهرستان آران و بیدگل است.

۷۴۷۲/‏۸۱۲۳


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعلام موضع کاخ سفید درباره پذیرفتن آتش بس ازسوی حماس