بیشترین مراجعه به اورژانس اجتماعی زنان خشونت دیده و کودک آزاری هستند


بیشترین مراجعه به اورژانس اجتماعی زنان خشونت دیده و کودک آزاری هستند

بندرعباس-ایرنا- معاون اجتماعی بهزیستی هرمزگان گفت: ازابتدای سالجاری تاکنون 8 هزار و 898 نفر در این استان با تلفن 123 اورژانس اجتماعی تماس گرفته‌اند که زنان خشونت دیده و کودک آزاری بیشترین موارد مراجعه است.

حمید سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مراجعه در همسنجی با سال ۹۶، در بخش زنان خشونت دیده ۲۶۵ مورد با ۱۰ درصد و کودک آزاری ۳۹۳ مورد با ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی بر لزوم آشنایی افراد جامعه با خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تأکید کرد و اظهار داشت: فردی که در معرض خطرات اجتماعی قرار گرفته است و یا قربانی خشونت‌های افراد دیگری می شود باید با آگاهی از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی، تماس برقرار کند تا در اولین فرصت تیم‌های مشاوره به محل اعزام شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی هرمزگان تصریح کرد: همسران، کودکان، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، متقاضیان طلاق، افرادی که قصد خودکشی دارند و کسانی که در شرایط بحرانی هستند، از گروه‌های هدف مراکز مشاوره بهزیستی محسوب می شوند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۷ مرکز مشاوره و سلامت روان محلی با مجوز از این اداره کل در استان فعال هستند، زیرا بهترین خدمات را مردم می‌توانند به یکدیگر ارائه کنند.

وی اضافه کرد: بهزیستی هرمزگان خدمات گسترده برای کاهش معضلات جامعه در زمینه‌های، طلاق، سلامت روان، ایجاد خانه امن، بازپروری زنان، کودکان کار و کودکان خیابانی انجام داده است که به دلیل گسترش فعالیت‌ها، نیازمند همکاری خیران و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه است.

درحال حاضر بهزیستی استان هرمزگان ۱۱۰ خدمت را به ۱۰۵ هزار خانوار زیر پوشش خود ارایه می کند.

۹۹۴۴ /‏۶۰۴۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها