کنکور 98 برای دانش آموزان مازندرانی آغاز شد


کنکور 98 برای دانش آموزان مازندرانی آغاز شد

ساری - ایرنا - آزمون کنکور 98 امروز (پنجشنبه) برای دانش آموزان استان مازندران همراه با سراسر کشور آغاز شد و رشته های ریاضی و انسانی نخستین گروه آزمون دهنده خواهند بود.

به گزارش روز پنجشنبه ۱۳ تیر خبرنگار ایرنا، کنکور سراسری در ۲۲ شهرستان و یک منطقه استان مازندران همزمان با سراسر کشور اغاز شد.

امسال در حالی ۵۰ هزار و ۲۵۲ دانش آموز مازندرانی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که دستکم ۲۴ هزار نفر که معادل با نیمی از آنها تحصیل کرده نظام قدیم هستند و سال گذشته هم صندلی آزمون سراسری را تجربه کردند و ۲۵ هزار و ۸۷۹ نفر برای نخستین بار در آزمون کنکور شرکت می‌کنند.

این در حالی است که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۶ درصدی دانش آموزان کنکوری مازندران هستیم.

داوطلبان رشته‌های ریاضی و انسانی نخستین آزمون دهنده کنکور سراسری ۹۸ در نوبت صبح امروز خواهند بود و داوطلبان رشته هنر نیز در بعد از ظهر بر روی صندلی کنکور خواهند نشست.

همچنین داوطلبان رشته تجربی صبح جمعه (فردا) و رشته زبان‌های خارجی هم بعد از ظهر همین روز پرونده کنکور کارشناسی ۹۸ را می‌بندند.

بر اساس گزارش آموزش و پرورش مازندران، آمار دانش آموزان مازندرانی شرکت کننده در کنکور رشته علوم تجربی سال جاری ۲۵ هزار و ۷۵ نفر اعلام شد که ۵۰ درصد از داوطلبان مازندرانی در کنکور سراسری ۹۸ را تشکیل می‌دهند

گفتنی است، ۶ هزار و ۹۳۴ دانش آموز در رشته ریاضی، هشت هزار و ۹۹۵ نفر در رشته انسانی، ۶ هزار و ۳۸۲ نفر در زبان انگلیسی و ۲ هزار و ۷۱۳ نفر در رشته هنر امسال در کنکور شرکت می‌کنند.

مازندران در کنکور سراسری سال گذشته هم ۴۳ هزار ۲۶۴ شرکت کننده داشت که ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته تجربی و ۲۲ هزار نفر باقی مانده از چهار رشته دیگر بودند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش و آموزش، کنکور سراسری سال جاری در مجموع یک میلیون و ۱۱۸ هزار شرکت کننده دارد که ۶۰ درصد آن داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی هستند.

/ ‏۱۸۹۹/‏۹۹۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آدمی...