مانور اطفای حریق مراتع در منطقه مرزی با ترکمنستان انجام شد


مانور اطفای حریق مراتع در منطقه مرزی با ترکمنستان انجام شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: مانور استانی اطفای حریق مراتع روز سه شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه حفاظت شده گلیل در بخش سرحد و همجوار با کشور ترکمنستان برگزار شد.

مصطفی سیامکی در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گستره سطح منطقه ییلاقی گلیل این شهرستان، ۱۸ هزار هکتار است که به دلیل قرار گرفتن پاسگاه اطفای حریق در آن و وجود امکانات، به عنوان یک منطقه معین شناخته می شود.

وی گفت: در این مانور ۱۰۰ نفر نیروی اطفای حریق از هشت شهرستان استان حضور داشتند که این مانور با همکاری فرمانداری، بخشداری‌ها، هلال احمر، گروهان مرزی، نیروهای نظامی و انتظامی، آتش نشانی، امور عشایری و جهاد کشاورزی برگزار شد.

سیامکی افزود: با توجه به نزولات جوی و افزایش ۲ برابری پوشش گیاهی این منطقه در مقایسه با سال قبل، احتمال افزایش حریق زیاد است که برگزاری چنین مانورهایی الزامی است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی در مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.
گلیل و سرانی در ۶۰ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد. این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه درختان ارس و گوناگونی بسیار بالای پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص‌ترین «قوچ اوریال»، ۲۷ تیرماه سال ۱۳۵۰ منطقه حفاظت شده اعلام شد.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین‌های زراعی، باغی، جاده و محدوده روستاها و شهرها است.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری