پنج طرح تولیدی با حضور معاون توسعه روستایی کشور در ساوجبلاغ افتتاح و کلنگ زنی شد


پنج طرح تولیدی با حضور معاون توسعه روستایی کشور در ساوجبلاغ افتتاح و کلنگ زنی شد

کرج_ ایرنا_  عصر روز دوشنبه با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری پنج طرح تولیدی، کشاورزی در روستاهای شهرستان ساوجبلاغ آغاز و بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا این واحدهای تولیدی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۵۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی روستایی برای ۱۵۱ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر غیر مستقیم شروع به کار کرده است.

افتتاح کارگاه تولید پوشاک در روستای آغچه حصار با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر غیر مستقیم با تولید ماهانه ۳ هزار دست لباس از جمله این طرح‌ها بود.

افتتاح بیست و ششمین مسکن محرومین در روستای قاسم گرجی، افتتاح نمایشگاه دائمی گیاهان زینتی در بخش چهارباغ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۱۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ظرفیت ۶ هزار گل و افتتاح پروژه شرکت فرش نقشینه در دهکده طالقانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال سهم متقاضی و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ نفر از دیگر طرح‌های مورد افتتاح در سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری به ساوجبلاغ بود.

همچنین کلنگ‌ساخت کارخانه اسانس و گلاب گیری رضایی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و اشتغال زایی روستایی برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم با ظرفیت ۲۱۰ تن برداشت گل، ۲۰۰ تن گلاب و ۴ کیلوگرم روغن گل محمدی به زمین زده شد.

دیدار و گفتگو با دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان ساوجبلاغ از دیگر برنامه‌های سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری به این شهرستان بود.

روستاهای بالای ۲۰ خانوار از خدمات برخورداند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوریدر حاشیه این سفر اظهار داشت: از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور تقریباً همه روستاها از خدمات روستایی برخوردار هستند.

امید با اشاره به اجرای ۸۵ درصد خدمات فناوری در روستاها گفت: این حجم و پراکندگی خدمات نشانگر آن است که نظام جمهوری اسلامی از حداکثر تلاش خود در این زمینه استفاده کرده و توجه ویژه ای به روستاها و مناطق محروم دارد.

وی گفت: با وجود بخش‌های حاکمیت اعم از سپاه و ستاد فرمان امام (ره) و غیره، دولت به خدمت رسانی آنها در روستاها اکتفا نکرده و عدالت را در همه جا برقرار کرده و طبق فرمان امام به کوخ نشینان و مناطق محروم توجه خاصی دارد.

امید گفت: اشتغال کوچک در روستاها می تواند عامل مهمی برای مهاجرت معکوس باشد.

وی گفت: استان البرز وضعیت متمایزی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و با مدیریت خوب استاندار این استان رتبه نخست میزان دریافت اعتبارات و سایر شاخص‌های روستایی را از آن خود کرده است.

البرز پایلوت کشور است

معاون توسعه امور روستایی کشور گفت: استاندار ساعی البرز و وجود انسجام خوب در استان البرز این امکان را فراهم کرده جایگاه خوبی برای پایلوت روستایی در کشور باشد.

امید از آمادگی کامل برای تخصیص اعتبار برای توسعه اشتغال در روستاهای استان خبر داد و گفت: روستای فعال و پویا مورد توجه خاص ماست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال پایدار روستاها گفت: از این میزان ۸۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال کوچک در روستاها برای ماندگاری روستاییان ایجاد شده است.

وی گفت: سال گذشته میزان اشتغال ۲۵ درصد رشد داشته و ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از محل این اعتبار در کشور ایجاد شده، که با این وجود کم کم مهاجرت معکوس به روستاها رقم خواهد خورد.

معاون توسعه روستایی امور مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ما امروز به دنبال روستایی هستیم که خاصیت پویایی و تحرک پذیری و تولید کنندگی داشته باشد و با روستایی که خاصیت خوابگاهی دارد میانه خوبی نداریم.

وی از مدیران و مسئولین خواست در جهت آبادانی و تولیدگر شدن روستاها تلاش نمایند و در این زمینه قصوری نکنند.

۶۹۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!