اقامت پنج ساله ایران برای اتباع خارجی با 250 هزار یورو سرمایه‌گذاری


دولت ایران آئین نامه ای را تصویب کرده که بر اساس آن اتباع کشورهای خارجی با 250 هزار یورو سرمایه‌گذاری مجوز اقامت پنج ساله دریافت می‌کنند

بر اساس مصوبه امروز عصر هیات دولت ایران، اتباع کشورهای خارجی می توانند با 250 هزار یورو سرمایه‌گذاری مجوز اقامت پنج ساله ایران را دریافت کنند.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران»، هیات وزیران این کشور به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و جذب منابع مالی (ارزی) خارجی، آیین‌نامه اعطای مجوز اقامت پنج‌ساله به اتباع خارجی را به تصویب رساند.

براساس این آیین نامه، حداقل مبلغ مورد نیاز برای اعطای مجوز اقامت سرمایه‌گذاری برای اتباع دولت‌های خارجی که از سوی ایران به رسمیت شناخته شده‌اند معادل 250 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزهای مورد قبول بانک مرکزی این کشور است.

اتباع کشورهای خارجی همچنین می‌توانند با سپرده‌گذاری این مبلغ در بانک‌های ایران، سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و حوزه مسکن، اقامت موقت پنج ساله ایران را دریافت کنند.

دولت ایران درحالی طرح اعطای اقامت موقت به اتباع خارجی به شرط سرمایه گذاری 250 هزار یورو را تصویب کرده که طی سالهای اخیر موضوع سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها برای دریافت اقامت موقت یا شهروندی در سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه ایران از بحث‌های روز این کشور بوده است. به نظر می‌رسد دولت ایران سعی دارد با تصویب این طرح، بخشی از کمبود منابع ارزی خود به دلیل تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا و کاهش شدید فروش نفت خود را جبران نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !